PdF:ROMKC_PAUC Praxe asistenta učitele 1 - Informace o předmětu
ROMKC_PAUC Praxe asistenta učitele 1
Pedagogická fakultapodzim 2012
- Rozsah
- 0/0/10. 10 hodin praxe. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Externí lektoři (cvičící)
- Garance
- Mgr. Ema Štěpařová, Ph.D.
Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Štěpařová
Dodavatelské pracoviště: Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- DPS Pedagogicko-psychologická příprava romských pedagogických a sociálních asistentů (program PdF, C-CV)
- DPS Romský pedagogický asistent (program PdF, C-CV)
- Cíle předmětu
- Studenti si zvolí tvořivou aktivitu zejména v oblasti volného času, vyzkouší si své možnosti a schopnosti, v průběhu praxe může vystřídat více zařízení nebo aktivit. Jedná se zejména o oblast volného času, součástí je písemná práce, kde bude uvedena charakteristika činnosti, úkoly, zaměření, sebereflexe a analýza, dotváření pedagogického portfolia. Navrhované možnosti: volnočasová centra, vedení kroužků, různé zájmové činnosti, školní prostředí, internátní zařízení ...
- Osnova
- Součástí vzdělávání sociálních pedagogů je pedagogická praxe, kterou studenti absolvují v průběhu celého studia. Zaměření, cíle a úkoly praxe jsou rozvrženy do jednotlivých semestrů. Volnočasová průběžná praxe - představit studentů, budoucím potenciálním sociálním pedagogům okruh možných pracovních příležitostí - rozšířit dovednosti pedagoga v oblasti volného času, volnočasové pedagogiky a výchovy mimo vyučování - představit v různých organizacích obor sociální pedagogika se zaměřením na volný čas a nabídnout prostřednictvím studentů budoucí odborníky pro oblast mimoškolní výchovy a volný čas
- Literatura
- PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času : [teorie, praxe a perspektivy mimoškolní výchovy a zařízení volného času]. Vyd. 4. Praha: Portál, 2008, 221 s. ISBN 9788073674236. info
- Zlatý fond her :hry a programy připravené pro kurzy Prázdninové školy Lipnice. Edited by Ivo Jirásek. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002, 155 s. ISBN 80-7178-636-5. info
- PŘADKA, Milan. Kapitoly z dějin pedagogiky volného času. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 1999, 93 s. ISBN 8021020334. info
- Výukové metody
- teoretická příprava
- Metody hodnocení
- Písemná analýza průběžné praxe (5 a více stran) Písemný záznam z průběžné praxe musí obsahovat analýzu a reflexi zařízení, instituce, aktivit a činností, které se studenti v průběhu praxe věnovali, komentář, zhodnocení a popis zjištěných skutečností. Součástí bude potvrzení o absolvování praxe a vlastní sebereflexe z pedagogických činností. Konečnou podobu písemných materiálů dotvoří studenti podle svého zvážení.
- Informace učitele
- http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=109411
- Statistika zápisu (podzim 2012, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2012/ROMKC_PAUC