SP4MP_1AB2 Angličtina pro speciální pedagogy - C

Pedagogická fakulta
podzim 2012
Rozsah
0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Radka Mlýnková (přednášející)
Mgr. Jana Kollárová (pomocník)
PhDr. Jiří Vacek, CSc. (pomocník)
Mgr. Veronika Vávrová (přednášející)
Garance
Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
SP4MP_1AB2/01: Út 13:00–14:40 učebna 62, G. Hublová
SP4MP_1AB2/02: Čt 11:10–12:50 učebna 59, G. Hublová
SP4MP_1AB2/03: St 8:25–10:05 budova C - učebna 8, G. Hublová
SP4MP_1AB2/04: Út 10:15–11:55 učebna 10, R. Mlýnková
SP4MP_1AB2/05: Čt 13:00–14:40 budova C - učebna 8, R. Mlýnková
Předpoklady
Předpokladem pro zapsání tohoto předmětu na úrovni B2 CEFR je znalost anglického jazyka minimálně na úrovni B1 (= pre-intermediate). B1 level knowledge of English is required. The pre-intermediate student (B1) understands the main points of clear standard input on familiar matters. Can enter unprepared into conversation about familiar topics and connect ideas in a simple way. Can provide information, take messages, give simple instructions and deal with less routine problems, e.g. complaints. Can describe events, experiences, hopes and ambitions; give reasons, explanations of plans and opinions.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Level B2 English Course for students who have completed B1 bachelor course.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Students will develop all receptive (reading, listening) and productive (speaking, writing) language skills together with their grammar and vocabulary awarness within B2 level, by means of acadmeic topics/issues related to the sphere of special needs education. Course objectives: 1) acquiring specialist vocabulary and terminology related to SNE; 2) B2 level grammar practice; 3) enhancing all language skills; 4) practising academic writing; 5) giving an oral presentation on a particular SNE issue.
Osnova
  • 1) Course introduction. Get-to-know activities. 2) Introduction to SNE terminology. 3) Visual impairment. 4) Hearing Impairment. 5) Integration of visually and hearing impaired pupils in mainstream primary schools. 6) Academic writing: letter of application + project statement. 7) Speech disorders and speech therapy. 8) Physical impairment. 9) Mental disability: Down syndrome. 10) Academic skills: language of presentation and discussion. Grammar: Present simple X continuous; Past simple X continuous; Future in English; Introduction to word formation; Present perfect tenses; Sentence transformations I; The passive; Sentence transformations II; Modals.
Literatura
    povinná literatura
  • In-class materials designed for teaching LSP.
    doporučená literatura
  • GILL, Nora, Jiří VACEK, Ruth COUFALOVÁ, Olga INGROVÁ a Jana KOLLÁROVÁ. Communicative ESP Practice for Pre-Service Teachers. 1. vyd. Olomouc: Palacký University, Olomouc, Czech Republic, 2003, 109 s. English Texts. ISBN 80-244-0652-7. info
  • SEAL, Bernard. Academic encounters : reading, study skills, and writing : content focus, human behavior. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, xx, 220. ISBN 0521476585. info
  • HASHEMI, Louise a Barbara THOMAS. Cambridge grammar for first certificate : with answers. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, xii, 260. ISBN 0521533368. info
  • PRODROMOU, Luke. Grammar and vocabulary for first certificate : with key. Essex: Longman, 1999, 319 s. ISBN 9780582400184. info
  • REDMAN, Stuart a Ruth GAIRNS. Test your English vocabulary in use : pre-intermediate & intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 2000, 142 s. ISBN 0521779804. info
  • http://www.specialchild.com/index.html
Výukové metody
Weekly ninety-minute seminars designed for teaching English for specific and academic purposes (acitvities developing students' awarness of language skills and systems within B2 level - listening and reading tasks; grammar and vocabulary practice, discussions and other speaking activities etc.).
Metody hodnocení
Course requirements: 1) Attendance (only two classes can be missed); 2) Active participation in classes; 3) Mid-term test (20 marks); 4) Completed in-term assignments (15 marks); 5) Oral presentation (15 marks); 6)Credit test (50 marks); Assessment: 15 marks - in term-assignments; 15 marks - oral presentation; 20 marks – Mid-term test; 50 marks – Credit test; Total: 100 marks; PASS MARK = 70 marks (70%). For information on course recognition see http://www.ped.muni.cz/katedry-a-instituty/cjv/uznavani-predmetu/
Vyučovací jazyk
Angličtina
Navazující předměty
Informace učitele
In order to receive the credits, students must respect and meet all course requirements. Dopustí-li se student při skládání průběžného nebo zápočtového testu nemorálního jednání jako je používání různých nepovolených pomůcek ("taháků", komunikačních zařízení aj.), opisování, vynášení/pořizování kopií zadání testů anebo jednání narušujícího průběh testu, vyučující může takového studenta vykázat z učebny a hodnotit "N". V případě závažného přestupku bude dán podnět disciplinární komisi k zahájení disciplinárního řízení.
Další komentáře
Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Pro úspěšné ukončení předmětu jsou předepsány v semestru průběžné kontroly, jejichž výsledky jsou započítávány do závěrečného hodnocení. Jazykovy kurz neni urcen pro zacatecniky
Předmět je vyučován každoročně.
Kurz úrovně B2. Předmět navazuje na bakalářské jazykové kurzy úrovně B1.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2007, jaro 2008, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018.