PdF:SPLBP_SPDL Special.: Spec.ped. dg. - Informace o předmětu
SPLBP_SPDL Specializace: Speciálně pedagogická diagnostika logopedická
Pedagogická fakultapodzim 2012
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- doc. PhDr. Ilona Bytešníková, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SPLBP_SPDL/01: Čt 11:10–12:50 učebna 52, I. Bytešníková
- Předpoklady
- SPLBP_LIN2 Specializace log. inter. 2
Předmět je vyučován v rámci studijního programu - speciální pedagogika - komunikační techniky. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Speciální pedagogika - komunikační techniky (program PdF, B-SPD)
- Speciální pedagogika (program PdF, B-SPD)
- Cíle předmětu
- Student získá základní poznatky o diagnostice narušené komunikační schopnosti a možnostech mezioborové spolupráce. Student zvládne problematiku speciálně pedagogické diagnostiky v oblasti logopedie a surdopedie, metody diagnostiky jednotlivých forem narušené komunikační schopnosti zejména v dětském věku.
- Osnova
- Metody logopedické diagnostiky. Mezioborová spolupráce. Pomůcky a přístroje, testy a metody užívané při vyšetření. Diagnostika narušeného vývoje řeči a narušené komunikační schopnosti u dětí předškolního věku.
- Literatura
- LECHTA, Viktor. Diagnostika narušené komunikační schopnosti. Translated by Jana Křížová. Vyd. 1. Praha: Portál, 2003, 359 s. ISBN 80-7178-801-5. info
- KLENKOVÁ, Jiřina a Helena KOLBÁBKOVÁ. Diagnostika předškoláka : správný vývoj řeči dítěte. Illustrated by Eva Kolbábková. Brno: MC nakladatelství, 2003, 125 s. info
- MONATOVÁ, Lili. Speciálně pedagogická diagnostika z hlediska vývoje dětí. Brno: Paido, 2000, 92 s. ISBN 8085931869. info
- LECHTA, Viktor. Logopedické repetitórium : teoretická východiska súčasnej logopedie, moderné prístupy. Bratislava: SPN, 1990, 278 s. ISBN 80-08-00447-9. info
- Výukové metody
- seminář, diskuse, domácí příprava
- Metody hodnocení
- 1.Zpracování případové studie dítěte s narušeným vývojem řeči. 2.Předmět je ukončen testem (podmínkou úspěšného zvládnutí je 75% správných odpovědí 3. Vytvoření pomůcky určené k diagnostice řeči u dětí předškolního věku.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2012, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2012/SPLBP_SPDL