SZk1003a The Introduction into Educational Methodology

Pedagogická fakulta
podzim 2012
Rozsah
0/0/1. 4 hours. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
prof. PhDr. Oldřich Šimoník, CSc. (pomocník)
Mgr. Radek Pospíšil, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Oldřich Šimoník, CSc.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ludmila Bauerová
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The main objectives of the course are the following: - present reasonable arguments within the boundaries of the subject including a search for and finding of further interdisciplinary links - adopt thoughtful stances towards the issues studied - use new knowledge reasonably to further one’s own development - make and express decisions about situations related to the subject and use newly acquired knowledge to react to unknown circumstances - interpret new knowledge
Osnova
  • Educational methodology. Educational research. Types of research. Qualitative and quantitative methodology. Quantitative research. Phases of research. Methods (observation, interview, questionnaires, tests, experiment, content analysis). Reliability, validity and objektivity pedagogical research. Qualitative research. Phases, methods (observation, interview). Validity, reliability.
Literatura
    doporučená literatura
  • ŠIMONÍK, Oldřich a Marie VÍTKOVÁ. Pregraduate Teacher Training 3. 1st ed. Brno: Faculty of Education, Masaryk University, 2008, 160 s. Pedagogical Theory, Essay Selection 3. ISBN 978-80-7392-059-3. info
Výukové metody
- theoretical preparation in the form of a lecture with independent study of specialized sources and electronic distance-learning materials
Metody hodnocení
A seminar extended essay - research sound, which student explicateed and submitted both in the electronic form and a hard copy to the teacher at a date agreed.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2011, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019.