ZS1BP_DIT1 Informační technologie 1

Pedagogická fakulta
podzim 2012
Rozsah
0/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Gabriela Štěpánová (cvičící)
Mgr. Josef Moravec (cvičící)
Mgr. Petr Vybíral, Ph.D. (cvičící)
Ing. Lucie Homolová (pomocník)
Garance
Ing. Martin Dosedla, Ph.D.
Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ing. Gabriela Štěpánová
Dodavatelské pracoviště: Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ZS1BP_DIT1/01: každou sudou středu 18:30–20:10 učebna 28, J. Moravec, G. Štěpánová
ZS1BP_DIT1/02: každou lichou středu 18:30–20:10 učebna 28, J. Moravec, G. Štěpánová
ZS1BP_DIT1/03: každé sudé pondělí 12:05–13:45 učebna 28, G. Štěpánová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 300 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/300, pouze zareg.: 0/300, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/300
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Hlavní cíle kurzu jsou:
rozumět základní odborné terminologii z oblasti informačních a komunikačních technologií;
umět vyhledávat informace na Internetu;
umět stahovat, editovat a konvertovat obrázky;
být schopný stahovat video z video serverů;
editovat video a zvuk, exportovat do různých formátů;
umět pracovat v textovém editoru, zvládat psaní výukového textu s dodržením zadaných formálních úprav;
používat automatizované postupy při tvorbě výukových textů, odkazy a záložky, správně citovat použité prameny;
umět vytvořit multimediální výukovou prezentaci;
být schopný konverze dokumentů a prezentací do formátů vhodných pro publikování na web;
Osnova
  • 1. Využití textových editorů pro tvorbu výukových materiálů (internetový text, citace, hromadná korespondence, hyperlinky, vlastní styly, generování obsahu, zalomení stránky a titulek pod obrázkem);
  • 2. Konverze do různých formátů (pdf, swf);
  • 3. Práce s obrázky;
  • 4. Práce s obrázky ve PhotoFiltre Studio (stažení, instalace, oříznutí obrázku, velikost obrázku, konverze do různých formátů);
  • 5. Stahování videa z internetu (stažení videa z YouTube, konverze videa do MP3);
  • 6. Přehrávání videa staženého z internetu ve FLV Player;
  • 7. Úprava videa a zvuku (import videa, střih a vložení titulků, export filmu;
  • 8. Stažení hudby z internetu;
  • 9. Výukové prezentace (Microsoft Office PowerPoint 2007, vložení videa, vložení zvuku, vložení tlačítek, tvorba a vložení pozadí);
  • 10. Komprimace (zabalení) souborů (základní komprimace/dekomprimace souborů ve Windows, ve WinRAR, v Total Commander);
Literatura
  • SAK, Petr, Jiří MAREŠ, Hana NOVÁ, Vít RICHTER, Karolína KOLESÁROVÁ a Jarmila SKALKOVÁ. Člověk a vzdělání v informační společnosti. Vydání 1. Praha: Portál, 2007, 290 stran. ISBN 9788073672300. info
Výukové metody
praktická cvičení na počítači s potřebným software, distanční vzdělávání
Metody hodnocení
V průběhu semestru jsou studenti kontrolováni jak plní dané úkoly.
Studenti průběžně splní 2 testy a obhájí projekt.
Navazující předměty
Informace učitele
http://elmood.ped.muni.cz
Studenti studují podle přesného harmonogramu ze studijních materiálů uvedených v interaktivní osnově. Studijní materiály se skládají z velkého množství výukových animací a jsou doplněny řadou řešených příkladů, které slouží jako autokorektivní testy pro ověření, zda student probírané učivo správně pochopil a dobře nastudoval.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019.