PdF:ZS1MK_NDI1 Didaktika 1 - Nj - Informace o předmětu
ZS1MK_NDI1 Didaktika 1 - Nj
Pedagogická fakultapodzim 2012
- Rozsah
- 0/0/.7. 8 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Jana Baroková, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Alice Brychová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Alice Brychová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ZS1MK_NDI1/01: Pá 21. 9. 15:45–17:25 učebna 42, Pá 5. 10. 15:45–17:25 učebna 42, Pá 12. 10. 15:45–17:25 učebna 42, Pá 19. 10. 15:45–17:25 učebna 42, Pá 26. 10. 15:45–17:25 učebna 42, Pá 2. 11. 15:45–17:25 učebna 42, Pá 9. 11. 15:45–17:25 učebna 42, Pá 16. 11. 15:45–17:25 učebna 42, Pá 23. 11. 15:45–17:25 učebna 42, Pá 30. 11. 15:45–17:25 učebna 42, Pá 14. 12. 15:45–17:25 učebna 42, Pá 21. 12. 15:45–17:25 učebna 42, J. Baroková, A. Brychová
- Předpoklady
- NOW( ZS1MK_NCR1 Jazyk. cvič. a reálie 1 - Nj )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je získání základních vědomostí o problematice, obsahu a principech výuky cizího jazyka na primárním stupni ZŠ. Dále pak osvojení dovedností v plánování výukových celků, analyzování učebních souborů a rozboru vyučovacích hodin. Důležité je i vytvoření základního kladného postoje k problematice výuky cizích jazyků u zmíněné věkové skupiny žáků.
- Osnova
- 1. Didaktika jako vědní obor.
- 2. Vývoj metod výuky cizího jazyka a posouzení vhodnosti vybraných principů jednotlivých metod pro výuku u mladších žáků.
- 3. Specifikace vzdělávacích a výchovných cílů u označené skupiny žáků.
- 4. Principy výuky cizího jazyka na primárním stupni.
- 5. Výukové metody a organizační formy.
- 6. Nácvik dovednosti analyzovat vyučovací jednotku.
- 7. Rozbor učebnic.
- Literatura
- Brychová, A.: Handreichungen zum Seminar Didaktik und Methodik deutsch als Fremdsprache
- CROS, Rotraud. 10 kleine ZappelmännerDeutsch als Fremdsprache für Vor- und Grundschulkinder. 1. Aufl. München: Klett, Edition Deutsch, 1991, viii, 71,. ISBN 3-12-675091-5. info
- SPIER, Anne. Mit Spielen Deutsch lernen :Spiele und spielerische Übungsformen für den Unterricht mit ausländischen Kindern, Jugendlichen und Erwachsenen. Edited by Richard Gobel, Illustrated by Wiebke Wagenführ. Frankfurt am Main: Cornelsen Scriptor, 1981, 155 s. ISBN 3-589-20781-7. info
- Didaktische spiele : über 100 Spiele für Kinder von 3 bis 8 Jahren. Edited by Brigitte Hannemann. 16. Aufl. Neuwied: Luchterhand, 1992, 128 s. ISBN 347200973X. info
- Nürnberger Empfehlungen zum frühen Fremdsprachenlernen, oder, Wie man einen Weg zu einer Didaktik und Methodik frühen Fremdsprachenlernens finden kann. Edited by Horst Breitung - Dieter Kirsch. München: Dürr + Kessler, 1996, 32 s. ISBN 3808192004. info
- Výukové metody
- teoretický výklad, prezentace praktických výukových příkladů theoretische Überlegungen, Präsentation praktischer Unterrichtsbeispiele
- Metody hodnocení
- seminář: ukončení na základě testu k probraným tématům.
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Informace učitele
- konzultace jsou možné v pracovně vyučující na Poříčí 7 ve 4. patře po písemné domluvě. e-mail: brychova@ped.muni.cz
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2012, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2012/ZS1MK_NDI1