PdF:A2BK_ZAD3 Základy didaktiky angličtiny 3 - Informace o předmětu
A2BK_ZAD3 Základy didaktiky angličtiny 3
Pedagogická fakultapodzim 2013
- Rozsah
- 0/0/2. 24 hodin. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Naděžda Vojtková (cvičící) - Garance
- Mgr. Naděžda Vojtková
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- A2BK_ZAD3/OS01: Pá 27. 9. 15:45–18:20 učebna 10, Pá 18. 10. 15:45–18:20 učebna 10, Pá 1. 11. 15:45–18:20 učebna 10, Pá 15. 11. 15:45–18:20 učebna 10, Pá 29. 11. 15:45–18:20 učebna 10, Pá 13. 12. 15:45–18:20 učebna 10, J. Chocholatá, N. Vojtková
- Předpoklady
- ( A2BK_PJ1B Praktický jazyk 1B && A2BK_GR1B Gramatika B && A2BK_SFFB Seminář z fonetiky B ) || A2BK_SOZK Souborná zkouška
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Lektorství cizího jazyka - anglický jazyk (angl.) (program PdF, B-SPE)
- Lektorství cizího jazyka - anglický jazyk (program PdF, B-SPE) (2)
- Cíle předmětu
- Students will have hands-on experience in using various methods and techniques of TEFL.They will cover the basic principles of teaching and developing language skills and systems, they will consider the differences in teaching various levels and age groups, they will choose and evaluate materials for their lessons and they will learn how to give feedback to their prospective students and peers.
The participants will be expected to reflect on their teaching and learning experience based on the EPOSTL (European Portfolio for Student Teachers of Languages) and they will react to some issues in writing. The course will be integrated with the Practical language course and the two subjects will share the requirements.
Course objectives:
to raise students awareness of basic principles in TEFL
to develop their teaching skills
to make them reflect on their teaching and learning - Osnova
- 1.Teaching vocabulary
- 2.Teaching pronunciation
- 3.Teaching grammar
- 5.Teaching listening
- 6.Teaching reading
- 7.Teaching speaking
- 8.Teaching writing
- 9.Giving feedback to learners
- Literatura
- HARMER, Jeremy. How to teach English : new edition. Harlow: Longman, 2007, 288 s. ISBN 9781405853026. info
- UR, Penny. A course in language teaching : practice and theory. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, xiii, 375. ISBN 0-521-44994-4. info
- SCRIVENER, Jim. Learning teaching : a guidebook for English language teachers. Oxford: Macmillan Heinemann English language teaching, 1994, vi, 218. ISBN 0435240897. info
- Výukové metody
- learning centers, microteaching, reflective dialogue journals, presentations
- Metody hodnocení
- Assessment for this course is based on a 100 point scale:
Annotated bibliography 20points
Participation 20 points
Journal 20 points
Portfolio 20 points
Facilitator 20 points
TOTAL 100 points
A minimum achievement of 70% of the total 100 points is needed to sit for the semester exam.
The modes of delivery will include:
reading assignments
model,analysis, reflection
loop input
The practical tasks will include:
compiling the teaching portfolio
planning a lesson
microteaching - Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- http://moodlinka.ped.muni.cz/mod/resource/view.php?id=51386
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2013, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2013/A2BK_ZAD3