PdF:AJ2MK_DI1A Didaktika 1A - Informace o předmětu
AJ2MK_DI1A Didaktika 1A
Pedagogická fakultapodzim 2013
- Rozsah
- 0/2/0. 24 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Helena Havlíčková (cvičící)
doc. PhDr. Michaela Píšová, M.A., Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. Naděžda Vojtková
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- AJ2MK_DI1A/01: Pá 20. 9. 13:00–14:40 učebna 58, Pá 11. 10. 13:00–14:40 učebna 58, Pá 25. 10. 13:00–14:40 učebna 58, Pá 8. 11. 13:00–14:40 učebna 58, Pá 22. 11. 13:00–14:40 učebna 58, Pá 6. 12. 13:00–14:40 učebna 58, S. Hanušová
AJ2MK_DI1A/02: Pá 27. 9. 13:00–14:40 učebna 58, Pá 18. 10. 13:00–14:40 učebna 58, Pá 1. 11. 13:00–14:40 učebna 58, Pá 15. 11. 13:00–14:40 učebna 58, Pá 29. 11. 13:00–14:40 učebna 58, Pá 13. 12. 13:00–14:40 učebna 58, S. Hanušová - Předpoklady
- Basic knowledge of pedagogy
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- At the end of the course students will be able to apply different methods and approaches in English language teaching (ELT). The aim of the course is to enable students to make informed decisions in selecting positive aspects of different methods and approaches and create their own eclectic approach to ELT.
- Osnova
- 1. Introduction, course requirements, presentations
- 2. Grammar-Translation Method, Direct Method
- 3. Audio-Lingual Method. The role of mother tongue in foreign language teaching
- 4. TPR, Suggestopedia
- 5. Communicative approach, Task-based learning, CLIL
- 6. Lexical approach, Corpora in ELT + Eclectic approach, post-method era, learner-centred approach.
- Literatura
- povinná literatura
- Approaches and methods in language teaching : a description and analysis. Edited by Jack C. Richards - Theodore S. Rodgers. 7. vyd. Cambridge: Cambridge University Press, 1991, viii, 171. ISBN 0521320933. info
- LARSEN-FREEMAN, Diane. Techniques and Principles in Language Teaching. Oxford: University Press, 1986, 142 s. ISBN 0-19-434133-X. info
- neurčeno
- SCRIVENER, Jim. Learning teaching : a guidebook for English language teachers. Oxford: Macmillan Heinemann English language teaching, 1994, vi, 218. ISBN 0435240897. info
- Výukové metody
- Seminář, prezentace, skupinové diskuze.
- Metody hodnocení
- Assessment methods and criteria: 80% attendance (or a written test with 70% correct answers), active participation, all assignements as set, seminar work presentation, contributions in mood-link-a discussion forums, essay.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=701
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2013, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2013/AJ2MK_DI1A