PdF:AJB_DYST2 Dyslexie pro učitele angličtin - Informace o předmětu
AJB_DYST2 Dyslexie pro učitele angličtiny jako cizího jazyka 2
Pedagogická fakultapodzim 2013
- Rozsah
- 0/1/0. 12 hodin ve 2 blocích. 3 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Naděžda Vojtková (cvičící)
- Garance
- Mgr. Naděžda Vojtková
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- AJB_DYST2/01: Pá 4. 10. 8:00–13:00 učebna 10, Pá 3. 1. 8:00–13:00 učebna 10, N. Vojtková
- Předpoklady
- AJB_DYST Dyslexia for English Teachers
Students have participated in the first part of the course AJB_DYST or provide evidence of self-study of the units required (1,2,3,4) - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20 - Mateřské obory/plány
- předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- The course will raise the students´ awareness of dyslexia and they will learn how it can display in English classes.They will investigate and practise the methods,techniques and approaches to teaching English as a foreign language to learners with special learning needs.
Objectives:
students will use their awareness of the problems dyslexic learners encounter and adjust their teaching accordingly
students will suggest different accommodations for dyslexic learners in their classes
students will choose or adjust resources for their classes suitable for SLD learners - Osnova
- Learning difficulties associated with dyslexia
- Effect of dyslexia on foreign language learning
- Accommodations of dyslexic learners in a foreign language classroom and overview of teaching techniques
- Phonological and ortographic awareness in English as a foreign language
- Techniques for teaching vocabulary and grammar
- Assessment of dyslexic language learners
- Literatura
- doporučená literatura
- KORMOS, Judit a Anne Margaret SMITH. Teaching languages to students with specific learning differences. Bristol: Multilingual Matters, 2012, xii, 232. ISBN 9781847696205. info
- Výukové metody
- Block course
Presentations
Group discussions
Cooperative planning
Reading and self study - Metody hodnocení
- Reflective journal
on-going formative assessment based on tasks - Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
didaktický seminář.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2013/AJB_DYST2