AJB_DYST2 Dyslexie pro učitele angličtiny jako cizího jazyka 2

Pedagogická fakulta
podzim 2013
Rozsah
0/1/0. 12 hodin ve 2 blocích. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Mgr. Naděžda Vojtková (cvičící)
Garance
Mgr. Naděžda Vojtková
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
AJB_DYST2/01: Pá 4. 10. 8:00–13:00 učebna 10, Pá 3. 1. 8:00–13:00 učebna 10, N. Vojtková
Předpoklady
AJB_DYST Dyslexia for English Teachers
Students have participated in the first part of the course AJB_DYST or provide evidence of self-study of the units required (1,2,3,4)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20
Mateřské obory/plány
předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
The course will raise the students´ awareness of dyslexia and they will learn how it can display in English classes.They will investigate and practise the methods,techniques and approaches to teaching English as a foreign language to learners with special learning needs.
Objectives:
students will use their awareness of the problems dyslexic learners encounter and adjust their teaching accordingly
students will suggest different accommodations for dyslexic learners in their classes
students will choose or adjust resources for their classes suitable for SLD learners
Osnova
  • Learning difficulties associated with dyslexia
  • Effect of dyslexia on foreign language learning
  • Accommodations of dyslexic learners in a foreign language classroom and overview of teaching techniques
  • Phonological and ortographic awareness in English as a foreign language
  • Techniques for teaching vocabulary and grammar
  • Assessment of dyslexic language learners
Literatura
    doporučená literatura
  • KORMOS, Judit a Anne Margaret SMITH. Teaching languages to students with specific learning differences. Bristol: Multilingual Matters, 2012, xii, 232. ISBN 9781847696205. info
Výukové metody
Block course
Presentations
Group discussions
Cooperative planning
Reading and self study
Metody hodnocení
Reflective journal
on-going formative assessment based on tasks
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
didaktický seminář.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2013/AJB_DYST2