PdF:FJM_VPs1 Seminář k učitelské praxi 1 - Informace o předmětu
FJM_VPs1 Seminář k učitelské praxi 1
Pedagogická fakultapodzim 2013
- Rozsah
- 0/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PhDr. Jiří Dan, CSc. (cvičící)
Mgr. Jana Krátká, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Blanka Vaculík Pravdová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. Marcela Poučová, Ph.D.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Barbora Hůrková
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- FJM_VPs1/01: Út 1. 10. 16:40–18:20 učebna 34, Út 22. 10. 16:40–18:20 učebna 34, Út 12. 11. 16:40–18:20 učebna 34, Út 3. 12. 16:40–18:20 učebna 34, J. Dan, J. Krátká, H. Kyloušková
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství francouzského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, N-TV)
- Učitelství francouzského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství francouzského jazyka pro základní a jazykové školy (program PdF, N-ZS) (2)
- Cíle předmětu
- Skupinové sdílení zkušeností získaných při Učitelské praxi 1. Prohloubení reflektivních a sebereflektivních dovedností. Rozšíření profesních kompetencí a saturace profesních potřeb.
- Osnova
- Diskuse s psychologem, pedagogem a oborovými didaktiky týkající se konkrétních pedagogických situací a otázek. Skupinová reflexe činností vykonávaných ve funkci asistenta učitele. Reflexe zápisů v pedagogickém deníku. Reflexe portfoliových úkolů. Reflexe výuky realizované v rámci Učitelské praxe 1.
- Literatura
- DYTRTOVÁ, Radmila a Marie KRHUTOVÁ. Učitel : příprava na profesi. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009, 121 s. ISBN 9788024728636. URL info
- KYRIACOU, Chris. Klíčové dovednosti učitele : cesty k lepšímu vyučování. Translated by Dominik Dvořák - Milan Koldinský. 2. vyd. Praha: Portál, 2004, 155 s. ISBN 8071789658. info
- PETTY, Geoffrey. Moderní vyučování. Translated by Štěpán Kovařík. 2. vyd. Praha: Portál, 2002, 380 s. ISBN 80-7178-681-0. info
- ŠIMONÍK, Oldřich. Začínající učitel. dotisk 1. vydání. Brno: MU, 1995, 101 s. Spisy pedagogické fakulty MU, sv. 56. ISBN 80-210-0944-6. info
- VAŠUTOVÁ, Jaroslava. Být učitelem :co by měl učitel vědět o své profesi. Praha: Univerzita Karlova, 2002, 51 s. ISBN 80-7290-077-3. info
- Výukové metody
- Skupinová reflexe za účasti psychologa, pedagoga a oborových didaktiků.
- Metody hodnocení
- Aktivní účast na výukových blocích. Předložení vypracovaných úkolů (viz Manuál studenta učitelství na Učitelské praxi 1)
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Evaluace praxe bude provedena v předmětu FJMV_VPxS, který se doporučuje k zápisu. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (podzim 2013, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2013/FJM_VPs1