PdF:NJM_VPs1 Seminář k učitelské praxi 1 - Informace o předmětu
NJM_VPs1 Seminář k učitelské praxi 1
Pedagogická fakultapodzim 2013
- Rozsah
- 0/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Alice Brychová, Ph.D. (přednášející)
prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D. (přednášející)
Dr. phil. Brigitte Sorger (přednášející)
Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D. (cvičící)
prof. PhDr. Rudolf Kohoutek, CSc. (cvičící)
doc. Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Petr Svojanovský, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Blanka Vaculík Pravdová, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- NJM_VPs1/01: Út 24. 9. 16:40–18:20 učebna 38, Út 5. 11. 16:40–18:20 učebna 38, Út 26. 11. 16:40–18:20 učebna 38, Út 17. 12. 16:40–18:20 učebna 38, A. Brychová, K. Dundálková, V. Janíková, R. Kohoutek, K. Vlčková
NJM_VPs1/02: Út 1. 10. 16:40–18:20 učebna 38, Út 22. 10. 16:40–18:20 učebna 38, Út 12. 11. 16:40–18:20 učebna 38, Út 3. 12. 16:40–18:20 učebna 38, A. Brychová, V. Janíková, P. Svojanovský, K. Vlčková - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství německého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, N-ZS) (2)
- Učitelství německého jazyka pro základní a jazykové školy (program PdF, N-ZS) (2)
- Cíle předmětu
- V rámci tohoto kurzu se studenti učí: • skupinové sdílení zkušeností získaných při Učitelské praxi 1 • prohloubení reflektivních a sebereflektivních dovedností • rozšíření profesních kompetencí a saturace profesních potřeb • stanovení dlouhodobých i krátkodobých cílů výuky a vytváření příprav na hodiny • charakteristika pozitivní pracovní atmosféry a aktivit s ní spojených
- Osnova
- • diskuse s psychologem, pedagogem a oborovými didaktiky týkající se konkrétních pedagogických situací a otázek, • skupinová reflexe činností vykonávaných ve funkci asistenta učitele, • reflexe zápisů v pedagogickém deníku, • reflexe portfoliových úkolů, • reflexe výuky realizované v rámci Učitelské praxe 1
- Literatura
- DYTRTOVÁ, Radmila a Marie KRHUTOVÁ. Učitel : příprava na profesi. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009, 121 s. ISBN 9788024728636. URL info
- VAŠUTOVÁ, Jaroslava. Být učitelem : co by měl učitel vědět o své profesi. 2. přeprac. vyd. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2007, 76 s. ISBN 9788072903252. info
- FRIEDMANN, Zdeněk. Bakalář jako pomocný učitel na základní škole. In Sborník z XIX. vědeckého kolokvia o řízení osvojovacího procesu. Vyškov: VŠ PV, 2001, s. 90-91. ISBN 80-7231-071-2. info
- PÍŠOVÁ, Michaela. Začínající učitel – zkušený učitel: profesní vývoj učitele. In Seminář Výzkumný záměr PdF UK Praha. 2011. info
- BREBERA, Pavel a Klára KOSTKOVÁ. Budoucí učitel jako tvůrce vzdělávacího programu: vzdělávací program jako tvůrce budoucího učitele. In Příspěvky k tvorbě a výzkumu kurikula. Brno: Paido, 2007, s. 25-34. ISBN 978-80-7315-153-9. info
- Výukové metody
- skupinová reflexe za účasti psychologa, pedagoga a oborových didaktiků
- Metody hodnocení
- • aktivní účast na výukových blocích, • předložení vypracovaných úkolů (viz Manuál studenta učitelství na Učitelské praxi 1) přípravy na hodiny s reflektivní analýzou, plán dalšího rozvoje
- Informace učitele
- Výuka probíhá ve dvouhodinových blocích, třikrát za semestr
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
ex NJ2MP_1VPx. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (podzim 2013, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2013/NJM_VPs1