OP3BK_FZMM Základy managemementu a marketingu

Pedagogická fakulta
podzim 2013
Rozsah
0/0/.8. 10 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
RNDr. Barbora Onderková (přednášející)
PaedDr. Milan Kubiatko, PhD. (pomocník)
Mgr. Ivana Medková, Ph.D. (pomocník)
Garance
doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Bc. Lucie Viková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Rozvrh
So 5. 10. 7:30–9:10 učebna 30, So 9. 11. 13:55–15:35 učebna 30, So 16. 11. 7:30–10:05 učebna 30, So 14. 12. 15:45–18:20 učebna 30
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Studium tohoto předmětu umožní posluchačům získat základní přehled o managementu a marketingu. Management - studenti po ukončení kurzu pochopí souvislosti historického vývoje managementu, budou se umět orientovat v literatuře. Absolventi kurzu budou rozumět základním manažerským funkcím a budou znát možnost jejich uplatnění ve výrobních i nevýrobních organizacích a ve školství. Marketing - výuka naváže na poznatky získané v managementu. Absolventi budou znát metody a přístupy marketingu, význam a způsob uspokojování potřeb zákazníka. Budou umět aplikovat získané znalosti v běžné praxi.
Osnova
  • Stručný sylabus: 1. Základní pojmy managementu 2. Vývoj managementu 3. Management a společnost - vnější prostředí, etika a management 4. Jednotlivé funkce managementu a jejich vzájemné působení 5. Plánování 6. Organizování 7. Vedení 8. Personalistika 9. Kontrolování 10.Základní pojmy marketingu 11.Analýza trhu a analýza zákazníků 12.Koncepce marketingového řízení 13.Marketingový plán 14.Marketingový mix 15.Produkt jako nástroj marketingu 16.Marketingová strategie 17.Propagace, reklama
Literatura
    doporučená literatura
  • VODÁČEK, Leo a Oľga VODÁČKOVÁ. Management :teorie a praxe pro 90. léta. Vyd. 2., dopl. a rozšíř. Praha: Management Press, 1996, 244 s. ISBN 80-85943-19-0. info
  • HORÁKOVÁ, Iveta. Marketing v současné světové praxi. Praha: Grada, 1992, 365 s. ISBN 80-85424-83-5. info
    neurčeno
  • SEKOT, Aleš a Michal CHARVÁT. Základy marketingu. Brno: PAIDO, 2002, 55 s. edice pedagogické literatury. ISBN 80-7315-019-0. info
  • PŘIBOVÁ, Marie a Miloš MAŘÍK. Základy marketingu. 1. vyd. Praha: Aleko, 1991, 122 s. ISBN 80-85341-08-5. info
Výukové metody
Přednáška, diskuse, samostatná práce studentů.
Metody hodnocení
Předmět je ukončen zápočtem. Požadavek k udělení zápočtu: Vypracování seminární práce v rozsahu 3-5 stran na téma zadané vyučujícím.
Informace učitele
Další literatura: ZÁKLADNÍ: MC. CARTHY, E.J.; PERREAULT JR., W.D. Základy marketingu. Praha: Victoria Publishing, 1995, 511 s. HORÁKOVÁ, I. Marketing v současné světové praxi. Praha: Grada, 1992, 368 s. KONTZ, H.; WEIHRICH, H. Management. Praha: Victoria Publishing, 1993. KOTLER, P. Marketing Management. Praha: Victoria Publishing, 2. vyd. Analýza, plánování, realizace a kontrola, 792 s. Praha: Management Press, 2000, 258 s. KRÁLÍK, O. Úvod do marketingu. Pracovní materiál pro studenty sociální pedagogiky, Brno: 2001. MOZGA, J.; VÍTEK, M. Strategický marketing. Hradec Králové: GAUDEAMUS, 2001. DOORUČENÁ: TRUNEČEK, J. Management I.. Praha: VŠE, 1995. VÍTEK, M. Evropský management. Hradec Králové: GAUDEAMUS, 1996.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2014.