SP4BK_NEUR Neurologie

Pedagogická fakulta
podzim 2013
Rozsah
0/0/.7. 8 hodin. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. MUDr. Radomír Šlapal, CSc. (přednášející), Mgr. Jitka Halešová (zástupce)
Garance
prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Rozvrh
Pá 27. 9. 7:30–14:40 učebna 20
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu neurologie je seznámit studenty s těmito základnímy pojmy: Obecná neurologie, anatomie nervového systému, neuron a reflexní činnost, motorický a senzitivní systém a jeho poruchy, periferní nervový a vegetativní autonomní systém, mozkové (hlavové) nervy, retikulární formace mozkového kmene, mozková kůra, funkční asymetrie mozkových hemisfér, symbolická funkce, fatické funkce, vědomí a spánek, speciální neurologie, dětská mozková obrna, lehké mozkové dysfunkce, epileptické syndromy, jiná záchvatová onemocnění, bolesti hlavy, dětské neurózy, úrazy CNS.
Osnova
  • Obecná neurologie, anatomie nervového systému, neuron a reflexní činnost, motorický a senzitivní systém a jeho poruchy, periferní nervový a vegetativní autonomní systém, mozkové (hlavové) nervy, retikulární formace mozkového kmene, mozková kůra, funkční asymetrie mozkových hemisfér, symbolická funkce, fatické funkce, vědomí a spánek, speciální neurologie, dětská mozková obrna, lehké mozkové dysfunkce, epileptické syndromy, jiná záchvatová onemocnění, bolesti hlavy, dětské neurózy, úrazy CNS.
Literatura
  • ŠLAPAL, Radomír. Vývojová neurologie pro speciální pedagogy. Brno: Paido, 2007, 53 stran. ISBN 9788073151607. info
  • ŠLAPAL, Radomír. Komplexní postoj k léčbě epilepsií na prahu 3. tisíciletí - obecné principy. Causa subita. Praha: I.M.P., 2002, roč. 5, č. 5, s. 224 - 226. ISSN 1212-0197. info
  • ŠLAPAL, Radomír. Dětská neurologie pro speciální pedagogy. Brno: Paido, 1996, 42 s. ISBN 8085931176. info
Výukové metody
Seminář.
Metody hodnocení
Písemný test. Test obsahuje 30 otázek, 70% odpovědí musí být správně.
Informace učitele
http://www.ped.muni.cz/wsedu
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2003, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017.