PdF:SPM_VPs1 Seminář k učitelské praxi 1 - Informace o předmětu
SPM_VPs1 Seminář k učitelské praxi 1
Pedagogická fakultapodzim 2013
- Rozsah
- 0/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Jarmila Bradová, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Mgr. Petr Kopečný, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D. (cvičící)
doc. PhDr. Mgr. Jarmila Pipeková, Ph.D. (cvičící)
prof. PhDr. Vlastimil Švec, CSc. (cvičící)
Mgr. Blanka Vaculík Pravdová, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Mgr. Dana Zámečníková, Ph.D. (cvičící) - Garance
- prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SPM_VPs1/01: Út 1. 10. 18:30–20:10 učebna 51, Út 22. 10. 18:30–20:10 učebna 51, Út 12. 11. 18:30–20:10 učebna 51, Út 3. 12. 18:30–20:10 učebna 51, V. Švec, D. Zámečníková
SPM_VPs1/02: Út 1. 10. 18:30–20:10 učebna 52, Út 22. 10. 18:30–20:10 učebna 52, Út 12. 11. 18:30–20:10 učebna 52, Út 3. 12. 18:30–20:10 učebna 52, J. Bradová, P. Kopečný - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cíle předmětu • skupinové sdílení zkušeností získaných při Učitelské praxi 1 • prohloubení reflektivních a sebereflektivních dovedností • rozšíření profesních kompetencí a saturace profesních potřeb • stanovení dlouhodobých i krátkodobých cílů výuky a vytváření příprav na hodiny • charakteristika pozitivní pracovní atmosféry a aktivit s ní spojených
- Osnova
- • diskuse s psychologem, pedagogem a oborovými didaktiky týkající se konkrétních pedagogických situací a otázek, • skupinová reflexe činností vykonávaných ve funkci asistenta učitele, • reflexe zápisů v pedagogickém deníku, • reflexe portfoliových úkolů, • reflexe výuky realizované v rámci Učitelské praxe 1.
- Literatura
- DYTRTOVÁ, Radmila a Marie KRHUTOVÁ. Učitel : příprava na profesi. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009, 121 s. ISBN 9788024728636. URL info
- KYRIACOU, Chris. Klíčové dovednosti učitele : cesty k lepšímu vyučování. Translated by Dominik Dvořák - Milan Koldinský. Vydání třetí. Praha: Portál, 2008, 155 stran. ISBN 9788073674342. info
- VAŠUTOVÁ, Jaroslava. Být učitelem : co by měl učitel vědět o své profesi. 2. přeprac. vyd. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2007, 76 s. ISBN 9788072903252. info
- PETTY, Geoffrey. Moderní vyučování. Translated by Štěpán Kovařík. Vyd. 3. Praha: Portál, 2004, 380 s. ISBN 807178978X. info
- GOWER, Roger, Diane PHILLIPS a Steve WALTERS. Teaching practice handbook. New edition. Oxford: Macmillan Heinemann, 1995, viii, 215. ISBN 0-435-24059-5. info
- ŠIMONÍK, Oldřich. Začínající učitel. dotisk 1. vydání. Brno: MU, 1995, 101 s. Spisy pedagogické fakulty MU, sv. 56. ISBN 80-210-0944-6. info
- Výukové metody
- skupinová reflexe za účasti psychologa, pedagoga a oborových didaktiků
- Metody hodnocení
- Hodnocení • aktivní účast na výukových blocích, • předložení vypracovaných úkolů (viz Manuál studenta učitelství na Učitelské praxi 1) • přípravy na hodiny s reflektivní analýzou, plán dalšího rozvoje
- Informace učitele
- http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=923 Výuka probíhá ve dvouhodinových blocích, třikrát za semestr.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (podzim 2013, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2013/SPM_VPs1