PdF:SV4MP_APPR Aplikované právo - Informace o předmětu
SV4MP_APPR Aplikované právo
Pedagogická fakultapodzim 2013
- Rozsah
- 1/0/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Bc. Lucie Obrovská, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D.
Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Štěpařová
Dodavatelské pracoviště: Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- Út 8:25–9:10 učebna 33
- Předpoklady
- Předmět je povinnou součástí prezenčního magsiterského studia oboru Sociální pedagogika a volný čas. Předpokladem pro jeho ukončení je splnění úkolů vymezených sylabem předmětu a úspěšným složením zkoušky.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Sociální pedagogika a volný čas (program PdF, N-PD)
- Cíle předmětu
- Na konci předmětu bude student schopen: pojmenovat a popisovat základní právní pojmy, užívané právní úkony. Je schopen rozeznávat a užívat základní nástroje soukromého a veřejného práva s důrazem na další profesní přípravu a sociálně-pedagogickou kariéru. Rozumí základním principům fungování soudní soustavy a postupu orgánů veřejné správy.
- Osnova
- Studijní předmět Aplikované právo vychází z potřeb studia sociální pedagogiky s cílem poskytnout studentům sociální pedagogiky základní východiska a informace z oblasti právní dogmatiky a právního myšlení, stejně jako základní orientaci v právním řádu České republiky. S ohledem na skutečnost, že hlavním smyslem studia sociální pedagogiky je pedagogická a psychologická práce, spočívá výukový cíl předmětu v poskytnutí základních informací o vnitrostátním právu České republiky a ochraně lidských práv. V tomto pohledu je výuka předmětu Aplikované právo chápána pouze jako doplňující, nikoliv jako hlavní předmět a zdroj informací studentům pedagogických směrů, přičemž pozornost je rovněž věnována i mezioborové problematice Mediace a probace. Zaměření výuky má být směřováno zejména k poskytnutí informací o základních právních normách, se kterými se pedagogický pracovník při své praxi setká, k otázkám odpovědnosti pracovníků ve školství a ve vztahu k Mediaci a probaci k otázkám spojeným s organizováním a vykonáváním dohledu nad obviněným, obžalovaným nebo odsouzeným, kontrolou výkonu trestů nespojených s odnětím svobody, individuální pomoci obviněnému a působení na něj, aby vedl řádný život, vyhověl soudem nebo státním zástupcem uloženým podmínkám, a tím došlo k obnově narušených právních i společenských vztahů. Stejně tak je předmětem výuky oblast mimosoudního zprostředkování za účelem řešení sporu mezi obviněným a poškozeným a činnost směřující k urovnání konfliktního stavu vykonávaná v souvislosti s trestním řízením.
- Literatura
- Výukové metody
- Výuka je koncipována formou přednášek; ve vybraných tématech se očekává intenzivnější samostudium studenta. Cílem je proniknout do problematiky v teoretické i praktické rovině a úspěšně složit zkoušku.
- Metody hodnocení
- Hodnocení proběhne formou písemného testu, s možností volby ústního zkoušení, kterou vyučující vždy předem avizuje. Zkouška slouží k ověření základních znalostí probrané látky, nikoli k prověřené poznatků doporučené odborné literatury.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2013, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2013/SV4MP_APPR