PdF:SZ3BP_2RB1 Ruština pro didaktické technol - Informace o předmětu
SZ3BP_2RB1 Ruština pro didaktické technologie B
Pedagogická fakultapodzim 2013
- Rozsah
- 0/1/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Květoslava Štěpánková (přednášející)
Mgr. Monika Ševečková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jana Kollárová (pomocník)
PhDr. Jiří Vacek, CSc. (pomocník) - Garance
- Mgr. Kateryna Hertlová
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání - Předpoklady
- CJV_RJA2 Vstupní test A2 - RJ
Znalost ruského jazyka na středně pokročilé úrovni - úroveň B1 podle ERR (absolvování dvousemestrálního kurzu v bakalářském studiu). - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství praktického vyučování (program PdF, B-SPE) (2)
- Učitelství praktického vyučování (program PdF, B-SPE, směr Obory obchodu a služeb)
- Učitelství praktického vyučování (program PdF, B-SPE, směr Technické obory)
- Cíle předmětu
- Jazykový kurz na úrovni B2.Cílem výuky je rozvinout a doplnit základní dovednosti potřebné ke studiu odborné literatury, rozvinout dovednosti poslechové, komunikační, psaní v oblasti obecné i odborné.
- Osnova
- 1)Rozvinout dovednost mluvení tak, aby studenti byli schopni komunikovat o obecných i odborných tématech (cestování,volný čas, místo bydliště, zájmy,univerzita, systém školství, studovaný obor, bakalářská práce, diplomová práce)a prezentovat svou bakalářskou práci. 2)Rozvinout dovednost čtení tak, aby se studenti bez problémů orientovali i v obtížnějších obecných i odborných textech. 3)Systematicky rozšiřovat slovní zásobu v obecné rovině, získat přehled o obecně-vědní slovní zásobě a o základní odborné terminologii (vést si individuální slovníček studovaného oboru). 4)Rozvinout syntaktické dovednosti zejména v oblasi odborného jazyka. 5)Zopakovat a prohloubit znalost gramatiky se zaměřením na jevy odborného stylu (slovesa být a mít, vyjadřování nutnosti,přechodníky a přídavná jména slovesná). 6) V písemném projevu zvládnout napsat krátké shrnutí odborného článku, vyhledat klíčová slova a relevantní informnaci v textu a vyjádřit svůj názor k dané problematice.
- Literatura
- Přehled literatury - viz informace učitele
- Výukové metody
- Nácvik výslovnosti, poslechová cvičení, nácvik porozumění čtenému odbornému textu, překlad do češtiny, procvičení a rozšíření obecné gramatiky a jevů odborného stylu, procvičení a rozšiřování obecné, obecně-vědní a odborné slovní zásoby, obecná a akademická konverzace, psaní soukromé a oficiální korespondence, žádosti, životopisu, nácvik miniprezentace (studovaný obor)
- Metody hodnocení
- Jazykové cvičení, úroveň B2. Výuka je zakončena zkouškou. Podmínkou k úspěšnému složení je aktivní účast ve výuce, splnění úkolů zadaných v průběhu semestru a úspěšné absolvování testu.
- Vyučovací jazyk
- Ruština
- Informace učitele
- Literatura: 1) Slovníky: Č-R, R-Č slovník, Kopecký a kol., SPN, Praha, 1976 R-Č slovník, Vencovská a kol., LEDA, Praha, 2002 Č-R, R-Č slovník, Šroufková a kol. LEDA, Praha, 1998 R-Č technický slovník, Wagner, Montanex, Ostrava, 1999 Č-R technický slovník, Wagner, Montanex, Ostarava, 2001 Velký Č-R slovník, Sádlíková a kol, Leda, Praha 2006 2) Základní učebnice, konverzace: Ruština nejen pro samouky, Nekolová a kol., Leda, Praha, 2002 Govoritě po-russki, Brčáková a kol., Leda, Praha, 2000 Č-R konverzace, Žofková, Hříbková, Leda, Praha, 2006 3) Gramatika Ruská gramatika v kostce, Balcar, Leda, 2005 4) skripta N. Kiršová: Ruština pro geology a geografy, UJEP Brno, 1989; L. Hejč: Ruština pro biology, UJEP Brno, 1988; K. Štěpánková: Ruština pro fyziky, UJEP Brno, 1984; L. Hejč: Ruské konverzační texty, UJEP Brno, 1989; Odborné texty a materiál k prezentaci jsou uloženy v ISu: /el/1441/podzim2009/SP4MK_CJRJ/um/
- Další komentáře
- Poznámka k ukončení předmětu: Pro úspěšné ukončení předmětu jsou předepsány v semestru průběžné kontroly, jejichž výsledky jsou započítávány do závěrečného hodnocení. Jazykovy kurz neni urcen pro zacatecniky
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (podzim 2013, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2013/SZ3BP_2RB1