PdF:Vs3BP_AA3 arteterapeutický ateliér 3 - Informace o předmětu
Vs3BP_AA3 Arteterapeutický ateliér 3
Pedagogická fakultapodzim 2013
- Rozsah
- 0/3/0. 3 seminář. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Bc. Pavla Novotná, Ph.D. (přednášející)
MgA. Jana Francová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Libor Graclík (cvičící)
doc. PhDr. Lefteris Joanidis (cvičící) - Garance
- doc. PhDr. Lefteris Joanidis
Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Dagmar Kafoňková
Dodavatelské pracoviště: Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- Vs3BP_AA3/01: Pá 4. 10. 10:15–11:00 učebna 15, Pá 1. 11. 8:25–15:35 učebna 15, So 2. 11. 8:25–15:35 učebna 15, Pá 29. 11. 8:25–15:35 učebna 15, So 30. 11. 8:25–15:35 učebna 15, J. Francová, L. Graclík
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Speciální výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Cíle předmětu
- Student si prohloubí schopnost sebereflexe a analýzy tvůrčího procesu pomocí arteterapeutických postupů a vlastní realizací arteterapeutických témat s důrazem na individuální i skupinovou zkušenost.
- Osnova
- Arteterapeutická témata, prožitek, reflexe, sebereflexe.
- Literatura
- DAVIDO, Roseline. Kresba jako nástroj poznání dítěte. Translated by Alena Lhotová - Hana Prousková. Vyd. 2. Praha: Portál, 2008, 205 s. ISBN 9788073674151. info
- LIEBMANN, Marian. Skupinová arteterapie : nápady, témata a cvičení pro skupinovou výtvarnou práci. Translated by Johana Elisová. Vydání první. Praha: Portál, 2005, 279 stran. ISBN 8071788643. info
- OAKLANDER, Violet. Třinácté komnaty dětské duše :tvořivá dětská psychoterapie v duchu Gestalt terapie. Vyd. 1. Dobříš: Drvoštěp, 2003, 261 s. ISBN 80-903306-0-6. info
- ŠICKOVÁ-FABRICI, Jaroslava. Základy arteterapie. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002, 167 s. ISBN 80-7178-616-0. info
- ALBRICH. Současná arteterapie v České republice a v zahraničí. 2000. ISBN 80-7290-004-8. info
- CAMPBELL, Jean. Techniky arteterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi. Vyd. 2. Praha: Portál, 2000, 199 s. ISBN 80-7178-428-1. info
- Výukové metody
- individuální i skupinová práce, praktické cvičení
- Metody hodnocení
- 1 písemně zpracovaná reflexe procesu vlastní tvorby (změny, posuny apod.)
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2013, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2013/Vs3BP_AA3