PdF:AJ2MK_DI2A Didaktika 2A - Informace o předmětu
AJ2MK_DI2A Didaktika 2A
Pedagogická fakultapodzim 2014
- Rozsah
- 0/2/0. 24 hodin. 3 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Naděžda Vojtková
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- AJ2MK_DI2A/OS01: Pá 19. 9. 7:30–9:10 učebna 58, Pá 10. 10. 7:30–9:10 učebna 58, Pá 24. 10. 7:30–9:10 učebna 58, Pá 7. 11. 7:30–9:10 učebna 58, Pá 21. 11. 7:30–9:10 učebna 58, Pá 5. 12. 7:30–9:10 učebna 58, S. Hanušová
AJ2MK_DI2A/OS02: Rozvrh nebyl do ISu vložen. S. Hanušová - Předpoklady
- AJ2MK_DI1A, AJ2MK_DI1B
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- The course is focused on course design, language learner, evaluation of students and teaching materials.The students will understand different aspects of long-term planning in ELT, will be able to plan a learner-centred course. They will be able to take part in the design of the school educational programmes.
- Osnova
- 1. Course design components 2. Needs analysis 3. Aims and objectives 4. Educational documents (RVP, CEFR) 5. Coursebooks and other materials in ELT – how to evaluate, adopt and adapt 6. Content specification (syllabus, special features, out-of –class activities, HW versus classwork) 7. Role of mother tongue and translation in ETL 8. Class management 9. Planning assessment and evaluation 10. Lesson planning 11. Course evaluation
- Literatura
- GRAVES, Kathleen. Designing language courses: a guide for teachers. Boston: Heinle & Heinle, 2000, xi, 308. ISBN 9780838479094. info
- CUNNINGSWORTH, Alan. Choosing your coursebook. Oxford: Macmillan Heinemann English language teaching, 1995, vi, 153 s. ISBN 0-435-24058-7. info
- European language portfolio : for learners aged 11 to 15 in the Czech Republic (Souběž.) : Evropské jazykové portfolio : [pro žáky a žákyně ve věku 11-15 let v České republice]. info
- Společný evropský referenční rámec pro jazyky : jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. Edited by Jaroslava Ivanová. 1. české vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2002, 267 s. ISBN 8024404044. info
- Výukové metody
- individuální projekt, seminář, zadaná četba
- Metody hodnocení
- Assessment methods and criteria: 80% attendance, active participation both in the seminars and in moodlinka, all assignements and readings as set, course design - project Exam: interview about the course design project
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=1233
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2014/AJ2MK_DI2A