PdF:AJ_UVOD Úvod do studia didaktiky - Informace o předmětu
AJ_UVOD Úvod do studia didaktiky cizích jazyků
Pedagogická fakultapodzim 2014
- Rozsah
- 1/0/0. 1 hodina. 2 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D. (přednášející)
prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D. (přednášející)
doc. Mgr. Petr Najvar, Ph.D. (přednášející)
Mgr. MgA. Mariana Chytilová, Ph.D. (pomocník) - Garance
- Mgr. Naděžda Vojtková
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- Čt 7:30–8:15 učebna 53
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Pedagogické asistentství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství francouzského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství německého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství ruského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je uvedení do lingvodidaktické problematiky. Předmět je nabízen studentům všech cizích jazyků, je úvodem do didaktiky cizích jazyků. Přednášky budou vést oboroví didaktikové AJ, NJ, FJ a RJ, případně pozvaní hosté.Studenti budou schopni porozumět základním konceptům a současným trendům didaktiky cizích jazyků.
- Osnova
- Didaktika cizích jazyků (vymezení pojmu, představení témat a vyučujících, studijní literatura, moodlinka, požadavky k zápočtu)
- Proces osvojování cizího jazyka
- Příbuzné disciplíny didaktiky cizích jazyků
- Metodické směry I (gramaticko-překladová metoda, přímé metody, ALM, AVM)
- Metodické směry II (komunikativní metoda, interkulturní přístup)
- Metodické směry III (alternativní metody)
- Tendence a směry moderní cizojazyčné výuky Společný evropský referenční rámec Evropské jazykové portfolio
- Zaměření na žáka v cizojazyčném vyučování z hlediska psychologie učení
- Zaměření na žáka v cizojazyčném vyučování z hlediska pedagogiky
- Literatura
- LOJOVÁ, Gabriela. Individuálne osobitosti pri učení sa cudzích jazykov. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, 2005, 197 s. ISBN 8022320692. info
- Pedagogický slovník. Edited by Jan Průcha - Eliška Walterová - Jiří Mareš. 4., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2003, 322 s. ISBN 80-7178-772-8. info
- CHODĚRA, Radomír. Výuka cizích jazyků na prahu nového století. Vyd. 1. Ostrava: Ostravská univerzita - Pedagogická fakulta, 2000, 167 s. ISBN 8070421576. info
- Approaches and methods in language teaching : a description and analysis. Edited by Jack C. Richards - Theodore S. Rodgers. 7. vyd. Cambridge: Cambridge University Press, 1991, viii, 171. ISBN 0521320933. info
- Výukové metody
- přednáška, e-learningová opora
- Metody hodnocení
- Požadavky ke kolokviu A: 1. Účast na přednáškách (80%) 2. Aktivní práce na online kurzu včetně příspěvků do diskuzních fór (doporučujeme 3 vstupy) a vložení 1 úkolu. 3. Účast na závěrečné evaluaci 8.12. Požadavky ke kolokviu B: 1. Účast na přednáškách menší než 80% 2. Aktivní práce na online kurzu včetně příspěvků do diskuzních fór (doporučujeme 3 vstupy) a vložení 2 úkolů. 3. Účast na závěrečné evaluaci 8.12.
- Informace učitele
- http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=957
Předmět je vyučován česky a není proto vhodný pro zahraniční studenty.
The course is taught in Czech, therefore it is not suitable for exchange students. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2014/AJ_UVOD