PdF:MSBK_TD1 Tvořivá dramatika 1 - Informace o předmětu
MSBK_TD1 Tvořivá dramatika 1 (praktikum)
Pedagogická fakultapodzim 2014
- Rozsah
- 0/0/.7. 8 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Veronika Rodová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Mgr. Veronika Rodová, Ph.D.
Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Soňa Kudelová
Dodavatelské pracoviště: Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- MSBK_TD1/OS01: Pá 31. 10. 9:20–12:50 učebna 37, Pá 12. 12. 12:05–15:35 učebna 19, V. Rodová
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 55 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/55, pouze zareg.: 0/55, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/55 - Mateřské obory/plány
- Učitelství pro mateřské školy (program PdF, B-PMP)
- Cíle předmětu
- Cílem praktika je během her a cvičení získat praktické dovednosti ve využívání metod tvořivé dramatiky při výchově a vzdělávání dětí předškolního věku. Bude kladen důraz na aktivitu a rozvíjení sociability, vnímavosti, imaginace a tvořivosti, hravosti, na rozvoj výrazové proměnlivosti a schopnosti přirozeně a pravdivě jednat v simulovaných situacích, na rozvoj verbální i nonverbální komunikace. Po absolvování předmětu student bude schopen rozlišit didaktickou a dramatickou hru, aplikovat hry v praxi, analyzovat dopad hry na jednotlivce, připravit vlastní hry, zvládne vytvořit zadání improvizace, zreflektovat význam simulace a alterace u dětí předškolního věku
- Osnova
- 1. Postihnutí rozdílů mezi didaktickou a dramatickou hrou. 2. Hry a cvičení na rozehřátí, soustředění a uvolnění. 3. Hry na rozvoj smyslového vnímání. 4. Pohybové hry a hry s prvky pantomimy. 5. Kontaktové hry. 6. Hry na rozvíjení mimojazykové komunikace a skupinového cítění. 7. Hry rozvíjející plynulost řeči a slovní komunikaci. 8. Improvizace a interpretace, rozdíly. 9. Užití improvizace jako metody práce při zkoumání mezilidských vztahů, k analýze souvislostí a vzájemných vazeb, k řešení konfliktních situací. 10. Hraní rolí v rámci simulace, alterace, vnímání rozdílů ve využití a dopadu na mapování sociální sféry.
- Literatura
- povinná literatura
- SVOBODOVÁ, Eva a Hana ŠVEJDOVÁ. Metody dramatické výchovy v mateřské škole. Vydání první. Praha: Portál, 2011, 167 stran. ISBN 9788026200208. info
- doporučená literatura
- WAY, B. Rozvíjení osobnosti dramatickou improvizací. Praha: ISV nakladatelství, 1996.ISBN 80-85866-16-1.
- DISMAN, M. Receptář dramatické výchovy. Praha: SPN, 1985.ISBN 14-703-76.
- DELONGOVÁ, J.: Vezměte do ruky knihu. Brno: Mravenec, 1988. ISBN 80-900804-7-2.
- MACHKOVÁ, E.a kol. Malý průvodce DV v MŠ. Praha: ARTAMA, 1992. ISBN 80-7068-047-4.
- MACHKOVÁ, E. Metodika dramatické výchovy. Praha:ARTAMA, 1992. ISBN 80-7068-041-5.
- Výukové metody
- praktikum, zápočet, didaktická hra, dramatická hra, simulovaná situace, alterace, techniky DV
- Metody hodnocení
- recenze na odbornou knihu,návrh a realizace dramatické hry v MŠ
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2014/MSBK_TD1