PdF:R2BK_JCS1 Jazyková cvičení 1 - Informace o předmětu
R2BK_JCS1 Jazyková cvičení 1
Pedagogická fakultapodzim 2014
- Rozsah
- 0/0.7/0. 8. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PaedDr. Eva Doleželová, CSc. (cvičící)
PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D. (cvičící)
PhDr. Irina Hobzová (cvičící)
Mgr. Vít Karafiát (cvičící)
Mgr. Eva Kudrjavceva Malenová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D.
Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- R2BK_JCS1/01: Pá 26. 9. 14:50–16:30 učebna 37, Pá 31. 10. 14:50–16:30 učebna 37, Pá 14. 11. 14:50–16:30 učebna 37, Pá 28. 11. 14:50–16:30 učebna 37, R. Grenarová
- Předpoklady
- Zvládnutí azbuky slovem i písmem.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 55 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/55, pouze zareg.: 0/55, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/55 - Mateřské obory/plány
- Lektorství cizího jazyka - ruský jazyk (program PdF, B-SPE)
- Cíle předmětu
- Zdokonalování základních komunikativních dovednosti na základě práce s textem, čtení s porozuměním, nácviku ústního i písemného projevu, poslechu originálních audio a video nahrávek v ruštině. Gramatické učivo. Překladová cvičení. Pozornost je věnována upevnění grafického systému ruského jazyka.
- Osnova
- Lekce 8.-14. Ruština pro samouky ( 1.-7. lekci proberou studenti samostatně ještě před zahájením výuky, pokud mají zájem, mohou tak učinit v přípravném kurzu, který se koná od 14. do 17. 9. 2010). Tematické okruhy: 1. Seznamte se. 2. Jak se máte? 3. Telefonování. 4. Režim dne. Dnes nemám čas, dnes mám volno. 5. Mluvíte rusky? Orientace ve městě. 6. Máme tři děti. 7. Na chatě. Gramatické učivo: 1. Sloveso být v ruské větě. Slovesa 1. časování. 2. Budoucí čas nedokonavých sloves. Slovesa 1. časování s přízvukem na koncovce. Vyjádření vazby Já mám. 3. Číslovky 1 až 20, 30, 40 v 1. pádě. Skloňování podst. jmen ženského rodu v jedn. čísle. Slovesa 2. časování. 4. 3., 6. a 7. pád množ. čísla podstatných jmen. Minulý čás. Vykání. Vyzba Je třeba, zapotřebí s infinitivem. 5. Slovesa. Časování sloves se zvratnou částicí. 6. Základní číslovky 20 - 199, skloňování podst. jmen mužského a středního rodu v jedn. čísle. 7. Opakování.
- Literatura
- povinná literatura
- NEKOLOVÁ, Věra, Irena CAMUTALIOVÁ a Alena VASILJEVA-LEŠKOVÁ. Ruština nejen pro samouky. Vyd. 2. Voznice: Leda, 2007, 535 s. ISBN 9788073351120. info
- Ruština nejen pro samouky :klíč - slovník. Edited by Věra Nekolová - Irena Camutaliová - Alena Vasiljeva-Lešková. Dotisk 1. vyd. Voznice: LEDA, 2004, 79 s. ISBN 80-85927. info
- doporučená literatura
- Konversační texty z ruštiny pro posluchače filosofické fakulty - obor ruština [3-11605]. Filosofická fakulta University J.E. Purkyně. info
- BARNET, Vladimír, Zina KLIKAROVÁ, Nina TURKOVÁ, Jana VACKOVÁ a Galina Aleksandrovna ZOLOTOVA. Ruština pro pokročilé. 2., upravené vydání. Voznice: Leda, 2007, 384 stran. ISBN 9788073351045. info
- HORVÁTOVÁ, Marie. Ruská konverzace. Vydání I. Praha: Ekopress, 2004, 255 stran. ISBN 8086119823. info
- ŽOFKOVÁ, Hana. Česko-ruská konverzace. Vyd. 1. Voznice: LEDA, 2003, 407 s. ISBN 8073350203. info
- BRČÁKOVÁ, Dagmar, Veronika MISTROVÁ a Natalia ARAPOVA. Ruská konverzace. 2. upr. a rozš. vyd. Praha: LEDA, 2000, 215 s. ISBN 8085927632. info
- ŠROUFKOVÁ, Miloslava, Rostislav PLESKÝ a Marta VENCOVSKÁ. Rusko-český a česko-ruský slovník. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1987, 1300 s. URL info
- Výukové metody
- Pravidelná aktivní účast na seminářích, tolerance dvou absencí za semestr, průběžné plnění zadávaných úkolů na základě osvojené teoretické látky a odborné terminologie.
- Metody hodnocení
- Požadavky k zápočtu: zvládnutí písemné zápočtové práce z probrané látky.
- Vyučovací jazyk
- Ruština
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Předmět je realizován formou kontaktních hodin s vyučujícím a samostatné domácí přípravy, tj. student průbežně a samostatně plní zadané ukoly. Doporučuji pravidelnou týdenní přípravu po jednotivých krocích z hodiny na hodinu, aby student mohl probranou látku dostatečně zafixovat a zautomatizovat.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2014/R2BK_JCS1