PdF:RV2BP_OPx1 Oborová praxe - Informace o předmětu
RV2BP_OPx1 Oborová praxe
Pedagogická fakultapodzim 2014
- Rozsah
- 0/0/1. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Radim Slaný (cvičící)
- Garance
- RNDr. Mgr. Alice Prokopová, Ph.D.
Katedra výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Michaela Daňková
Dodavatelské pracoviště: Katedra výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Pedagogické asistentství výchovy ke zdraví pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Učitelství rodinné výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Absolvováním předmětu získá student orientaci v problematice center, zařízení, institucí a organizací, které tématicky úzce souvisejí s oborem Výchova ke zdraví. Student bude umět poskytnout informace, kde vyhledat potřebnou pomoc v případě problému spojeného s výchovou ke zdraví
- Osnova
- Praxe probíhá formou stáže; každý student si po dohodě s vyučujícím vybere jednu instituci pro hlubší, důkladné seznámení se s jejím zaměřením, cíly, metodami práce, charakteristikou klientely, náplní práce jejich pracovníků atd. (podrobnější informace viz Informace učitele).
- Literatura
- ÚLEHLA, Ivan. Umění pomáhat : učebnice metod sociální praxe. Písek: Renesance, 1996, 151 s. info
- Výukové metody
- Stáž v konkrétním pomáhajím zařízení (instituci) dle výběru studenta, tvorba portfólia, prezentace výsledků.
- Metody hodnocení
- Výuka probíhá formou praxe, podmínkou k udělení zápočtu je odevzdání portfólia (podrobnější informace k portfóliu viz Informace učitele).
- Informace učitele
- Praxe probíhá formou stáže; každý student si po dohodě s vyučujícím vybere jednu instituci pro hlubší, důkladné seznámení se s jejím zaměřením, cíly, metodami práce, charakteristikou klientely, náplní práce jejich pracovníků atd. (v podstatě s veškerými aspekty fungování vybrané instituce - včetně případných problémů ap.); studentem vybraná instituce se může nacházet kdekoli v ČR, např. v místě jeho bydliště; dle předem vypracovaného plánu (po dohodě jak se zástupcem instituce tak s vyučujícím) učiní student několikadenní stáž; během této stáže je vhodné (dle možností instituce) vykonávat pomocné asistentské práce; povinností studenta pracovat v průběhu praxe na portfóliu (veškerá dokumentace, postřehy, zkušenosti, poznatky, případně, je-li to možné a vhodné - i fotodokumentace atp.). Odevzdání portfólia je požadavkem k udělení zápočtu. Příklady pomáhajících institucí, které mohou studenti navštívit: - volnočasová zařízení pro děti a mládež - kontaktní a poradenská centra pro pomoc osobám závislým na psychotropních látkách (event. virtuálně závislých) - centra a organizace zaměřená na sociální problematiku a pomoc dětem (resp. dospělým) v nesnázích (v Brně např. Modrá linka, Bílý kruh bezpečí, Azylový dům atp.) - církevní instituce - domy pro osamělé matky s dětmi - vesničky SOS - centra pro podporu zdraví atd.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2014/RV2BP_OPx1