PdF:SZ7MK_PPPS Pedagogická psychologie - Informace o předmětu
SZ7MK_PPPS Pedagogická psychologie
Pedagogická fakultapodzim 2014
- Rozsah
- 0/0/.7. 8 hodin. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- prof. PhDr. Rudolf Kohoutek, CSc. (přednášející)
Mgr. Zuzana Kročáková (přednášející)
Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D. (přednášející)
prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc. (přednášející)
Bc. Dana Peňázová (pomocník) - Garance
- Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D.
Katedra psychologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Sekaninová
Dodavatelské pracoviště: Katedra psychologie – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SZ7MK_PPPS/01: Pá 3. 10. 18:30–20:10 učebna 50, Pá 10. 10. 14:50–16:30 učebna 50, Pá 21. 11. 14:50–16:30 učebna 50, Pá 12. 12. 18:30–20:10 učebna 50, E. Řehulka
SZ7MK_PPPS/02: So 4. 10. 16:40–18:20 učebna 50, So 25. 10. 16:40–18:20 učebna 50, So 8. 11. 14:50–16:30 učebna 50, So 29. 11. 14:50–16:30 učebna 50, J. Mareš - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 9 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Na konci kurzu bude student schopen:
na nové vyšší rovině rozšířit svou teoretickou základnu;
aplikovat poznatky pedagogické psychologie do učitelské praxe;
porozumět základním poznatkům a termínům pedagogické psychologie;
adekvátně používat ve své práci základní metody pedagogické psychologie;
naučit se poznávat a identifikovat učební a styly i strategie žáků;
poznávat a vysvětlovat příčiny školní neúpěšnosti žáků. - Osnova
- 1. Předmět a vývoj pedagogické psychologie.
- 2. Pedagogická psychologie v systému věd.
- 3. Metodologie a metody pedagogické psychologie.
- 4. Vztah učení, vývoje a výchovy.
- 5. Osobnost současného žáka.
- 6. Problémový žák.
- 7. Psychologie učení.
- 8. Psychologie kreativity.
- 9. Psychologie vyučování.
- 10. Učební styly a strategie.
- 11. Školní úspěch a neúspěch.
- 12. Psychohygiena edukace.
- 13. Psychologie osobnosti učitele.
- 14. Psychologie výchovy.
- 15. Rodina, škola a vývoj.
- 16. Patopsychologie edukace.
- 17. Psychosociální klima školy.
- 18. Perspektivy pedagogické psychologie.
- Literatura
- ČÁP, Jan a Jiří MAREŠ. Psychologie pro učitele. Vydání druhé. Praha: Portál, 2007, 655 stran. ISBN 9788073672737. info
- KOHOUTEK, Rudolf. Základy pedagogické psychologie [Kohoutek, 1996]. Brno: Cerm, 1996, 184 s. ISBN 80-85867-94-X. info
- KOHOUTEK, Rudolf. Psychologie osobnosti a zdraví žáka. První. Brno: Masarykova univerzita, pedagogická fakulta, 2006, 167 s. Výzkumný záměr Škola a zdraví. ISBN 80-210-4077-7. info
- ŘEHULKA, Evžen. Úvod do studia psychologie. 2. vyd. Brno: Paido, 1997, 60 s. paido. ISBN 80-85931-46-X. info
- Výukové metody
- přednášky, skupinová diskuse, domácí příprava, četba
- Metody hodnocení
- písemné testy (60% minimum)
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2014/SZ7MK_PPPS