PdF:UOPK_8012 Applied Learning Technology - Course Information
UOPK_8012 Applied Learning Technology
Faculty of EducationAutumn 2014
- Extent and Intensity
- 0/0/.8. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Ing. Mgr. Jan Krejčí (lecturer)
Mgr. Renáta Bednárová (seminar tutor) - Guaranteed by
- doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Department of Physics, Chemistry and Vocational Education – Faculty of Education
Contact Person: Mgr. Bc. Lucie Viková
Supplier department: Department of Technical Education and Information Science – Faculty of Education - Timetable
- Sat 27. 9. 8:25–10:05 laboratoř 84, Sat 1. 11. 9:20–11:00 laboratoř 84, Sat 8. 11. 7:30–10:05 laboratoř 84, Sat 15. 11. 15:45–18:20 laboratoř 84
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- there are 6 fields of study the course is directly associated with, display
- Course objectives
- At the end of this course the student will be able to: define the use of didactic tools in schools and teaching practice use the didactic tools in schools and teaching practice
- Syllabus
- Didaktictic tools
- Interactive whiteboards
- SW for IW
- E-learning
- Teaching programs
- Literature
- recommended literature
- KONUPČÍK, Pavel. Didaktická technika II. (Educational Technology II.). Brno: PedF MU, 2010. info
- KONUPČÍK, Pavel. Didaktická technika I (Educational Technology I). Brno: PedF MU, 2009, 28 pp. info
- ZLÁMALOVÁ, Helena. Distanční vzdělávání a eLearning : učební text pro distanční studium. Vyd. 1. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského Praha, 2008, 144 s. ISBN 9788086723563. info
- not specified
- VAŇKOVÁ, Šárka. Interaktivní tabule jako jeden ze současných trendů v hodinách hudební výchovy na základní škole (Interactive whiteboards as a current trend in music education in primary school). Teoretické reflexe hudební výchovy. Brno: Masarykova univerzita, 2013, vol. 8, No 1, p. 21-31. ISSN 1803-1331. URL info
- BEDNÁROVÁ, Renáta and Ondřej DUFEK. Didaktické hry ve fyzice s využitím interaktivní tabule (PHYSICS DIDACTICAL GAMES USING INTERACTIVE WHITEBOARD). In Strategie technického vzdělávání v reflexi doby. ústí nad Labem, 2011, p. 6-9. ISBN 978-80-7414-353-3. info
- BEDNÁROVÁ, Renáta and Ondřej DUFEK. Interaktivní tabule ve výuce fyziky (Interactiv Whiteboard in Physics). In RNDr. Miroslav Randa, Ph.D. Moderní trendy v řípravě učitelů fyziky 5. Plzeň, 2011, p. 20-26, 6 pp. ISBN 978-80-261-0030-0. info
- MÍSAŘOVÁ, Darina, Kateřina MRÁZKOVÁ and Aleš RUDA. Interaktivní tabule jako nástroj pro osvojení kartografických dovedností žáků (Interactive board as the instrument for map skills development of pupils). 2010. info
- ZOUNEK, Jiří. Elearning ve školním vzdělávání (Elearning in schooling). In PRŮCHA, Jan. Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál, 2009, p. 277-281. ISBN 978-80-7367-546-2. info
- JANÍKOVÁ, Věra. Interaktivní tabule ve výuce němčiny. (Interactiv Board in the Teaching of German.). 2008. info
- GRIMUS, Margarete. eLearning, eTeaching, eEducation :an aspect of a new learning culture : study texts for European masters degrees. Brno: Paido - edice pedagogické literatury, 2003, 205 s. ISBN 8073150522. info
- Teaching methods
- lecture, consultation, project
- Assessment methods
- final project, discussion
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Study Materials
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
Information on the extent and intensity of the course: 10 hodin.
- Enrolment Statistics (Autumn 2014, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2014/UOPK_8012