PdF:AJ3DC_DIDA Didaktika - Informace o předmětu
AJ3DC_DIDA Didaktika
Pedagogická fakultapodzim 2015
- Rozsah
- 0/0/12. 4 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Naděžda Vojtková (cvičící)
- Garance
- Mgr. Naděžda Vojtková
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- AJ3DC_DIDA/OS01: Pá 9. 10. 11:10–12:50 učebna 6, Pá 23. 10. 11:10–12:50 učebna 6, Pá 6. 11. 11:10–12:50 učebna 6, Pá 20. 11. 11:10–12:50 učebna 6, Pá 4. 12. 11:10–12:50 učebna 6, Pá 18. 12. 11:10–12:50 učebna 6, N. Vojtková
- Předpoklady
- Good knowledge of pedagogy. Master (Mgr.)degree in English.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Studium k rozšíření učitelské kvalifikace pro střední školy (program PdF, C-CV, směr Anglický jazyk a literatura pro střední školy)
- Cíle předmětu
- Students will be able to consolidate theoretical knowledge of didactics;
They will be able to understand and explain the basic principles and problems of teaching English as a foreign language;
They also will be able to apply theoretical knowledge to practice.
They will focus on the target group of the secondary school students - Osnova
- 1. Characteristics of a secondary school learner
- 2. Differentiation in language classrooms
- 3. Teaching receptive skills to secondary students
- 4. Teaching productive skills to secondary students
- 5. Teaching English through content and CLIL
- 6. Teaching materials for secondary school students
- Literatura
- LEVY, Meredith a Nicholas MURGATROYD. Pairwork and groupwork : multi-level photocopiable activities for teenagers. New York: Cambridge University Press, 2009, 119 s. ISBN 9780521716338. info
- BUDDEN, Joanna. Teen world : multi-level photocopiable activities for teenagers. New York: Cambridge University Press, 2009, 112 s. ISBN 9780521721554. info
- Language activities for teenagers. Edited by Seth Lindstromberg. 1st pub. New York: Cambridge University Press, 2004, xi, 225. ISBN 9780521541930. info
- SCHRATZ, Michael a Herbert PUCHTA. Teaching teenagers : model activity sequences for humanistic language learning. 1st ed. Harlow: Longman Group UK, 1993, 135 s. ISBN 0582037638. info
- PALIM, John, Phyllis VANNUFFEL a Paul POWER. Tombola :communication activities for teenagers. Illustrated by Tony Richardson - Nigel Tyson - John Crawford Fraser. Walton-on-Thames: Nelson, 1992, 96 s. ISBN 0-17-555967-8. info
- Výukové metody
- workshop, seminar, discussions, problem solving
- Metody hodnocení
- presentation of a class activity, contribution into an electronic forum
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2015/AJ3DC_DIDA