AJ_AJLA Jazykové poradenství

Pedagogická fakulta
podzim 2015
Rozsah
0/0/1. výuka probíhá formou individuálních konzultací. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Gabriela Oaklandová (cvičící)
Garance
Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 23 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/23, pouze zareg.: 0/23, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/23
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Studenti projdou procesem jazykového poradenství a tak budou schopni zlepšit své vlastní učení se angličtině. Porozumí lépe zákonitostem procesu učení se cizímu jazyku. Budou schopni využít informace ke koncipování vlastního individuálního přístupu k žákům v primárním vzdělávání.
Osnova
  • 2.10. proběhne první schůzka (viz email z 27.8.2015) - účast nutná. 1. Diagnostika silných a slabých stránek v procesu učení se angličtině. 2. Učební styly a jejich využití v procesu osvojování cizího jazyka 3. Učební strategie žáka v procesu osvojování cizího jazyka 4. Autonomie učícího se a výcvik žáka jako podpora autonomie 5. Stanovení cílů v učení se angličtině 6. Monitorování pokroku v učení se angličtině 7. Materiály vhodné k samostatnému studiu cizího jazyka 8. Internetové zdroje vhodné ksamostatnému studiu cizího jazyka
Literatura
    doporučená literatura
  • LIGHTBOWN, Patsy a Nina Margaret SPADA. How languages are learned. 3rd ed. Oxford: Oxford University Press, 2006, ix, 233. ISBN 0194422240. info
  • LOJOVÁ, Gabriela. Individuálne osobitosti pri učení sa cudzích jazykov. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, 2005, 197 s. ISBN 8022320692. info
  • LOJOVÁ, Gabriela a Kateřina VLČKOVÁ. Styly a strategie učení ve výuce cizích jazyků. 1. vyd. Praha: Portál, 2011, 240 s. pedagogika. ISBN 978-80-7367-876-0. info
Výukové metody
individuální konzultace 2.10. proběhne první schůzka (viz email z 27.8.2015) - účast nutná.
Metody hodnocení
Reflective diary, final evaluation of the advising process.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
Students who take the course will cooperate with students of the English Language Teacher Education study programme who will assist them in improving their English language skills. The cooperation on one-to-one basis will start from the identification of basic individual characteristics of a particular language learner and then will be aimed at providing the learner with tailor-made advice concerning the learning process, strategies and approaches to learning.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Poznámka k četnosti výuky: výuka probíhá formou individuálních konzultací.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2016.