PdF:MSBK_UDFA Úvod do fil. antropologie - Informace o předmětu
MSBK_UDFA Úvod do filosofické antropologie
Pedagogická fakultapodzim 2015
- Rozsah
- 0/0/.7. 8 hodin. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Mgr. Erika Vonková (přednášející)
- Garance
- PhDr. Mgr. Erika Vonková
Katedra občanské výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Katedra občanské výchovy – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- Pá 2. 10. 9:20–12:50 učebna 32, Pá 30. 10. 15:45–19:15 učebna 35
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro mateřské školy (program PdF, B-PMP)
- Cíle předmětu
- Kurs FA je založen na jednom z možných chápání Filosofické antropologie jako způsobu fil. myšlení, které proniká různými fil. obory s cílem jejich sjednocení v uchopení existence člověka, jeho podstaty a místa v kosmu. Hlavní cíle kursu: porozumění místu člověka v současmém světě Na konci kursu budou studenti schopni pochopit vybrané pojmy z filosofické antropologie (viz osnova).
- Osnova
- Co je já? Co je svět? Člověk ve světě. Člověk a svět. Problém poznání. Vědění a věda. Pravda a platnost. Nutnost a náhoda. Jednání a svoboda. Mrav, morálka a etika. Tolerance a pluralismus. Antropologické tendence v pedagogice
- Literatura
- WOLF, Josef. Antropologie pro každý den. 1. vyd. Praha: ARSCI, 2004, 301 s. ISBN 8086078426. info
- PELCOVÁ, Naděžda. Filozofická a pedagogická antropologie. Vyd. 1. V Praze: Karolinum, 2000, 201 s. ISBN 8024600765. info
- SOKOL, Jan. Malá filosofie člověka ; a Slovník filosofických pojmů. Edited by Jan Sokol. Třetí rozšířené vydán. Praha: Vyšehrad, 1998, 389 stran. ISBN 8070212535. info
- Výukové metody
- Seminář
- Metody hodnocení
- ukončení závěrečná semestrální práce-vz informace učitele
- Informace učitele
- Student si vybere jedno z témat pro semestrální projekt. Projekt bude mít 12-15 stran. Úvod textu bude opřen o literaturu plus poznatky z výuky. Druhá část bude samostatnou částí autora: buď na základě podílu dětí z MŠ v projektu nebo na základě samostatné práce autora s tématem (viz instrukce ve výuce). Závěr by měl být zhodnocením přínosu práce na projektu autorem (např. zda jsou hry s dětmi na platformě vybraného tématu pro děti zajímavé, popř. jak je rozvíjí...). Text bude obsahovat přílohy: nákresy, obrázky, fotografie...(vše bude vráceno poobhajobě).
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (podzim 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2015/MSBK_UDFA