OSDV_PXDV Praxe dramatické výchovy

Pedagogická fakulta
podzim 2015
Rozsah
0/20/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PaedDr. Marie Pavlovská, Ph.D. (přednášející)
MgA. Lenka Polánková, Ph.D. (přednášející)
Garance
MgA. Lenka Polánková, Ph.D.
Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Student v průběhu praxe se snaží aplikovat své vědomosti a dovednosti v praxi, aktivně se zapojuje do spolupráce a vede lekce dramatické výchovy. Na základě sebereflexe si odpovídá na otázky, zda se umí v pravé chvíli rozhodnout, zda je jeho projev žákům srozumitelný, apod. Odučí praktickou lekci s dětmi.
Osnova
  • Přirozená autorita učitele jako smysl výchovy Sebereflexe učitele Znalosti sociální a pedagogické komunikace Kondice učitele a pedagogické dovednosti Empatie učitele vůči žákovi. Interakční styl učitele. Učitelovo pojetí výuky.
Literatura
  • SLAVÍK, Jan, Vladimír CHRZ a Stanislav ŠTECH. Tvorba jako způsob poznávání. Vydání první. Praha: Karolinum, 2013, 538 stran. ISBN 9788024623351. URL info
  • ŠVEC, Vlastimil. Cesty k učitelské profesi : utváření a rozvíjení pedagogických dovedností. Brno: Paido, 2002, 306 s. ISBN 8073150352. info
  • MACHKOVÁ, Eva. Volba literární látky pro dramatickou výchovu, aneb, Hledání dramatičnosti. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění, 2000, 122 s. ISBN 80-85883-54-6. info
  • MAREŠ, Jiří, Jan SLAVÍK, Tomáš SVATOŠ a Vlastimil ŠVEC. Učitelovo pojetí výuky. 1. vyd. V Brně: Masarykova univerzita v Brně, 1996, 91 s. ISBN 802101444X. info
Výukové metody
cvičení
Metody hodnocení
zápočet
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2016, podzim 2017.