OSDV_ZPRO Závěrečný projekt

Pedagogická fakulta
podzim 2015
Rozsah
0/5/0. 5 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Veronika Michovská, Ph.D. (přednášející)
PaedDr. Marie Pavlovská, Ph.D. (přednášející)
MgA. Lenka Polánková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Petr Soják, Ph.D. (přednášející)
Garance
Mgr. Petr Soják, Ph.D.
Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Vypracování individuálního projektu se zaměřením na určitou oblast i věk žáků pod vedením odborníka z dané oblasti. Půjde např. o využití literárního textu v DV nebo OSV, o divadelní a OSV projekty, o projekty napříč osnovami RVP a ŠVP apod. Student při práci na svém projektu by měl zúročit všechny vědomosti a dovednosti získané v průběhu studia nejen v předmětech DV a OSV, ale měl by čerpat ze svých dosavadních zkušeností z práce se skupinou. Studentům jsou nabídnuta různá témata závěrečných prací a projektů a to podle typu školy a zaměření pedagoga. Práci zpracovává každý sám pod odborným dohledem a supervizí vedoucího práce.
Osnova
  • Zvolení tématu. Prozkoumávání zvolené oblasti (divadlo, literatura, současné problémy mladých lidí, Sociálně patologické jevy, historie, OSV, klima třídy, skupinová dynamika, sebezkušenostní výcvik, aj.…) Studium a práce s odbornou literaturou. Návrh projektu, konzultace s odborníky. Realizace projektu ve zvoleném zařízení.
Literatura
  • games in nature
  • KOLAŘÍK, Marek. Interakční psychologický výcvik pro praxi : nové hry pro výcvikové skupiny. Vyd. 1. Praha: Grada, 2013, 124 s. ISBN 9788024744506. URL info
  • KOLAŘÍK, Marek. Interakční psychologický výcvik. Vyd. 1. Praha: Grada, 2011, 159 s. ISBN 9788024729411. URL info
  • MORGANOVÁ, Norah a Julia SAXTONOVÁ. Vyučování dramatu :hlava plná nápadů. Vyd. 1. Praha: Sdružení pro tvořivou dramatiku, 2001, 250 s. ISBN 80-901660-2-4. info
  • VALENTA, Josef. Učit se být : témata a praktické metody pro osobnostní a sociální výchovu na ZŠ a SŠ. Vyd. 1. Praha: Agentura Strom & Aisis, 2000, 95 s. ISBN 80-86106-08-X. info
  • VYBÍRAL, Michal. Od zkušenosti k poznání, aneb, Projekty, dramatická výchova a konstruktivismus s dětmi ve věku 7-12 let : (praktické ukázky). Plzeň: Pedagogické centrum Plzeň, 1996, 48 s. info
  • KAŠOVÁ, Jitka. Škola trochu jinak : projektové vyučování v teorii i praxi. Vyd. 1. Kroměříž: IUVENTA, 1995, 81 s. info
Výukové metody
přednáška, cvičení, konzultace
Metody hodnocení
kolokvium
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2016, podzim 2017.