PdF:OV2MP_DOV3 Didaktika OV 3 - Informace o předmětu
OV2MP_DOV3 Didaktika OV 3
Pedagogická fakultapodzim 2015
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- PhDr. Jana Skácelová (cvičící)
PhDr. Mgr. Radim Štěrba, Ph.D., DiS. (cvičící) - Garance
- PhDr. Mgr. Radim Štěrba, Ph.D., DiS.
Katedra občanské výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Katedra občanské výchovy – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- OV2MP_DOV3/01: St 10:15–11:55 učebna 56, J. Skácelová, R. Štěrba
OV2MP_DOV3/02: Út 14:50–16:30 učebna 41, J. Skácelová, R. Štěrba - Předpoklady
- OV2MP_DOV2 Didaktika OV 2
Absolvování OV2MP_DOV2 Didaktika OV 2 - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství občanské výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství občanské výchovy pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Na konci kurzu bude student chopen: aplikovat principy projektové výuky v rámci OV,charakterizovat klíčová témata OV,použít výukové projekty neziskových organizací na tématech OV, objasnit problematiku hodnocení v OV.
- Osnova
- Kurz navazuje na seminář OV1 a OV2 Globální výchova a environmentální problematika v OV, integrace Environmentální výchovy do OV, její vymezení a metodické postupy realizace EV. Problematika médií v OV integrace Mediální výchovy do OV, její vymezením a metodické postupy realizace MV. Občanská výchova jako multidisciplinární a "integrující" obor Projektová výuka a její vyžítí v OV Možnosti a využití výukových projektů a výsledků činnosti neziskových organizací Projekt Občan Etická výchova v OV. Genderová problematika v OV. Problematika holocaustu v OV. Aktuální témata, multikulturalita, tolerance, lidská práva Možnosti pedagogického výzkumu Hodnocení, slovní hodnocení v OV
- Literatura
- BRANDER, Patricia. Kompas : manuál pro výchovu mládeže k lidským právům. Translated by Eva Potužníková - Martin Potužník. Vyd. 1. Praha: Argo, 2006, 422 s. ISBN 8072038273. info
- KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Teorie a praxe projektové výuky. 2006. vyd. Brno: MU Brno, 2006, 160 s. Pedagogogická teorie, svazek 9. ISBN 80-210-4142-0. info
- LENCZ, Ladislav. Etická výchova : metodický materiál. 1. vyd. Praha: Luxpress, 2005, 92 s. ISBN 8071301167. info
- KOLÁŘ, Zdeněk a Renata ŠIKULOVÁ. Hodnocení žáků : formy hodnocení, učitel a žák, sebehodnocení, praktické ukázky. Vydání 1. Praha: Grada, 2005, 157 stran. ISBN 802470885X. info
- LENCZ, Ladislav a Eva IVANOVÁ. Etická výchova : metodický materiál. 1. vyd. Praha: Luxpress, 2003, 115 s. ISBN 8071301078. info
- NOVÁČKOVÁ, Jana. Mýty ve vzdělávání : o škodlivosti některých zaběhaných představ o učení, škole a výchově : Výchova a vzdělávání pro 21. století : soubor článků, které vycházely v Lidových novinách od září 1998 do února 1999 (Souvis.). Kroměříž: Spirála, 2001, 43 s. ISBN 80-901873-4-X. info
- LENCZ, Ladislav a Oľga KRIŽOVÁ. Etická výchova : metodický materiál. Translated by Helena Šťastná. 1. vyd. Praha: Luxpress, 2000, 168 s. ISBN 8071300918. info
- SLAVÍK, Jan. Hodnocení v současné škole :východiska a nové metody pro praxi. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999, 190 s. ISBN 80-7178-262-9. info
- Občan v demokratické společnosti. Edited by Věra Jirásková. 1. vyd. Praha: Sociologické nakladatelství, 1999, 311 s., il. ISBN 80-85850-78-8. info
- S Romy žít budeme - jde o to jak :dějiny, současná situace, kořeny problémů, naděje společné budoucnosti. Edited by Pavel Říčan. 1. vyd. Praha: Portál, 1998, 143 s. ISBN 80-7178-250-5. info
- Výchova k toleranci a proti rasismu :sborník : zdroje a formy rasismu a netolerance, informace o národnostních menšinách, hry a cvičení pro žáky a studenty. Edited by Tatjana Šišková. Vyd. 1. Praha: Portál, 1998, 203 s. ISBN 80-7178-285-8. info
- Hry a výchova k trvale udržitelnému rozvoji : sborník simulačních her e environmentální tématikou. Edited by Christ Church - Jan Činčera - Milan Caha - Jiří Kulich. Vyd. 1. Praha: Brontosaurus, 1996, 75 s. info
- Výukové metody
- Vysvětlování, diskuse a prezentace vzdělávacích projektů v OV.
- Metody hodnocení
- 80% aktivní účast na seminářích. Písemná seminární práce, vypracování námětu k výukovým lekcím nebo výukovému projektu - rozsah 6 stran, kolokvium z probírané problematiky.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2015/OV2MP_DOV3