PR_Mod3a Primární prevence v podmínkách školy a její zařazení do školních poradenských služeb 1

Pedagogická fakulta
podzim 2015
Rozsah
0/0. 5 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Jan Beran, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Lenka Skácelová (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc.
Katedra psychologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Jan Beran, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra psychologie – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Posluchači budou schopni navrhnout a zpracovat minimální preventivní program (MMP), který budou schopni aplikovat na základě specifik a potřeb konkrétní školy. Navržená opatření pro prevenci budou v souladu s cíli poradenského pracoviště na konkrétní škole.
Osnova
  • Standardy primární prevence.
  • Tvorba minimálního preventivního programu (MPP) v podmínkách školy, zohlednění specifik a potřeb školy (techniky tvorby programu), realizace MPP.
Literatura
  • • Vyhláška č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních
  • • Jak ve škole vytvořit zdravější prostředí, Příručka o efektivní školní drogové prevenci, Sananim, ÚV ČR 2005
Výukové metody
teoretická příprava, zpracování individuálních projektů (MPP), skupinová diskuse, prezentantace plánů práce diskuse se zkušenými poradci z praxe.
Metody hodnocení
písemný test (70% úspěšnost), aktivní účast ve výuce (75%), schválení projektu vyučujícím
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2010, podzim 2010, jaro 2011, podzim 2011, jaro 2012, podzim 2012, jaro 2013, podzim 2013, jaro 2014, podzim 2014, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020.