PdF:VP_Mod9 Integrace žáků se spc. potř. - Informace o předmětu
VP_Mod9 Integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Pedagogická fakultapodzim 2015
- Rozsah
- 10 hodin. 6 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Jan Beran, Ph.D. (přednášející)
prof. PhDr. Jiří Mareš, CSc. (přednášející)
doc. PhDr. Šárka Portešová, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D.
Katedra psychologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Sekaninová
Dodavatelské pracoviště: Katedra psychologie – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Studium pro výchovné poradce (program PdF, C-CV)
- Cíle předmětu
- Po absolvování modulu je studující schopen vysvětlit problematiku speciálních vzdělávacích potřeb neprospívajících a talentovaných žáků, včetně žáků s poruchami chování. Umět aplikovat speciálně pedagogickou a pedagogocko-psychologickou diagnostiku a intervenční postupy u jednotlivých skupin žáků.
- Osnova
- Školní zralost, vývojové poruchy učení, neprospívající žáci, talentovaní žáci. Žáci s poruchami chování(ADHD, ADD), funkce asistenta pedagoga, spolupráce rodina škola. Styly učení žáků a studentů. Diagnostické metody.
- Literatura
- HŘÍBKOVÁ, Lenka. Základní témata problematiky nadaných. Vyd. 1. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského Praha, 2007, 72 s. ISBN 9788086723259. info
- HŘÍBKOVÁ, Lenka. Nadání a nadaní : pedagogicko-psychologické přístupy, modely, výzkumy a jejich vztah ke školské praxi. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2005, 209 s. ISBN 807290213X. info
- KYRIACOU, Chris. Řešení výchovných problémů ve škole. Translated by Dagmar Tomková. Vydání první. Praha: Portál, 2005, 151 stran. ISBN 8071789453. info
- AUGER, Marie-Thérèse a Christiane BOUCHARLAT. Učitel a problémový žák : strategie pro řešení problémů s kázní a učením. Translated by Lucie Hučínová. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005, 121 s. ISBN 8071789070. info
- DOČKAL, Vladimír. Zaměřeno na talenty, aneb, Nadání má každý. Vyd. 1. Praha: Nakladatelství Lidové noviny, 2005, 248 s. ISBN 8071068403. info
- FONTANA, David. Psychologie ve školní praxi. Vyd. 2. Praha: Portál, 2003, 383 s. ISBN 8071780268. info
- Výukové metody
- přednášky, skupinová diskuse, diskuse s odborníky v oblasti
- Metody hodnocení
- písemný test (70%)
- Další komentáře
- Studijní materiály
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (podzim 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2015/VP_Mod9