CJ3BP_LPLM Proseminář k literatuře pro mládež

Pedagogická fakulta
podzim 2016
Rozsah
0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. PhDr. Milena Šubrtová, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. PhDr. Jiří Poláček, CSc.
Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Petra Rozbořilová
Dodavatelské pracoviště: Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
CJ3BP_LPLM/01: St 10:15–11:55 učebna 6, M. Šubrtová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem kurzu je poskytnout studentům širší rozhled do světového kontextu literatury pro děti a mládež tak, aby byli schopni komplexně vnímat proměny, k nimž v současné literatuře pro děti a mládež dochází. Cílem kurzu je také osvojení si schopnosti identifikovat a analyzovat styl výrazných osobností literatury pro mládež.
Osnova
  • - Formulování hodnotících kritérií - Společná interpretační analýza na základě vlastní individuální četby - Syntetizace interpretačních závěrů
Literatura
  • MANDYS, Pavel (ed.). 2x101 knih pro děti a mládež. Praha: Albatros, 2013.
  • ŠUBRTOVÁ, Milena. Tematika smrti v české a světové próze pro děti a mládež. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2007, 127 s. ISBN 9788021044135. info
  • URBANOVÁ, Svatava. Sedm klíčů k otevření literatury pro děti a mládež 90. let XX. století : reflexe české tvorby a recepce. Olomouc: Votobia, 2004, 457 s. ISBN 8070426683. info
Výukové metody
Studenti si seminární formou budou prohlubovat znalosti z literatury pro mládež v daném období. Budou schopni identifikovat a analyzovat styl výrazných osobností. Studenti dále budou rozvíjet všechny svoje literárněvědné znalosti a interpretační dovednosti s cílem efektivněji komunikovat s literárním dílem. Budou přitom tvořivě využívat poznatků získaných jak z přímé výuky, tak i skrze samostatnou práci s doporučenou odbornou literaturou, kterou budou moci pravidelně s vyučujícím konzultovat.
Metody hodnocení
Ukončení: zápočet Požadavky: individuální četba a společná analýza vybraných literárních děl z oblasti světové a české literatury pro děti a mládež (podle harmonogramu, který bude zveřejněn v prvním týdnu semestru)
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2005, jaro 2006, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2017.