PdF:CJKSV_MetK Alternativní metody rozvíjení - Informace o předmětu
CJKSV_MetK Alternativní metody rozvíjení komunikačních a slohových dovedností
Pedagogická fakultapodzim 2016
- Rozsah
- 6 hodin. Ukončení: z.
- Vyučující
- PaedDr. Květoslava Klímová, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Ivana Kolářová, CSc. (přednášející)
Mgr. et Mgr. Marek Lollok, Ph.D. (přednášející)
PaedDr. Ivo Martinec, CSc. (přednášející)
PhDr. JUDr. Dagmar Sochorová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Hana Svobodová, Dr. phil. (přednášející)
doc. PhDr. Jana Marie Tušková, Ph.D. (přednášející) - Garance
- PaedDr. Květoslava Klímová, Ph.D.
Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PaedDr. Květoslava Klímová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- Čt 13:55–16:30 učebna 55
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Komunikační a slohová výchova pro učitele 2. stupně ZŠ (program PdF, C-CV)
- Cíle předmětu
- Předpokládá se, že po ukončení předmětu účastník: 1. porozumí podstatě třífázového modelu učení a dokáže ho využít při plánování a realizaci vyučovací hodiny; 2. porozumí podstatě vybraných metod tzv. kritického myšlení - cílem je rozvíjejí aktivního, efektivního učení a samostatného, kritického myšlení žáků; 3. dokáže prakticky užívat metody kritického myšlení při rozvoji komunikačních a slohových dovedností žáků 2. stupně ZŠ.
- Osnova
- 1. Charakteristika třífázového modelu učení (evokace – uvědomění – reflexe). 2. Vytváření prostředí pro kritické myšlení v hodinách českého jazyka. 3. Metody a strategie kritického myšlení vedoucí k aktivnímu a efektivnímu učení žáků při výuce komunikačních a slohových dovedností na 2. stupni ZŠ. 4. Způsoby hodnocení.
- Literatura
- doporučená literatura
- GRECMANOVÁ, Helena. Klima školy. Vyd. 1. Olomouc: Hanex, 2008, 209 s. ISBN 9788074090103. info
- GRECMANOVÁ, Helena a Eva URBANOVSKÁ. Aktivizační metody ve výuce, prostředek ŠVP. Vydání první. Olomouc: Hanex, 2007, 178 stran. ISBN 9788085783735. info
- GRECMANOVÁ, Helena, Eva URBANOVSKÁ a Petr NOVOTNÝ. Podporujeme aktivní myšlení a samostatné učení žáků. Vyd. 1. Olomouc: Hanex, 2000, 159 s. ISBN 8085783282. info
- Výukové metody
- Pracovní seminář spojený s aktivní diskusí účastníků kurzu nad probíranými tématy; prezentace – aplikace probíraných metod a strategií výuky; samostudium – účastníci obdrží soubor vybraných metod kritického myšlení s návrhy uplatnění ve výuce komunikačních a slohových dovedností
- Metody hodnocení
- Předmět je ukončen zápočtem. Pro udělení zápočtu musí student vypracovat písemnou prezentaci vyučovací hodiny na základě modelu E-U-R a vybraných metod kritického myšlení.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2016/CJKSV_MetK