PdF:FJMV_DLT Didaktika literárního textu - Informace o předmětu
FJMV_DLT Didaktika literárního textu
Pedagogická fakultapodzim 2016
- Rozsah
- 0/1/0. 12 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Marcela Poučová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. Marcela Poučová, Ph.D.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Barbora Hůrková
Dodavatelské pracoviště: Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- FJMV_DLT/01: Čt 10. 11. 10:15–12:50 učebna 56, 14:50–17:25 učebna 5, Pá 11. 11. 10:15–12:50 učebna 56, 14:50–17:25 učebna 56, V. Bakešová, M. Poučová
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Jiné omezení: Bude se realizovat jen, když se přihlásí 10 studentů. - Mateřské obory/plány
- Učitelství francouzského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, N-TV)
- Učitelství francouzského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství francouzského jazyka pro základní a jazykové školy (program PdF, N-ZS) (2)
- Cíle předmětu
- Předmět je rozdělen na dvě části – teoretickou a praktickou. Teoretická část se dotýká problematiky čtení v cizím jazyce, postavení literatury a literárního textu ve výuce cizích jazyků a faktorů ovlivňujících porozumění cizojazyčnému textu. V praktické části budou na základě vybraných ukázek literárních textů představeny různé aktivity s cílem rozvíjet komunikativní kompetenci žáků. Po absolvování tohoto kurzu student dokáže vybrat vhodné texty pro čtení s porozuměním, vypracovat metodické listy podávající návrhy pracovních postupů s vybranými ukázkami narativních textů francouzsky píšících autorů, aplikovat dané poznatky a dovednosti v praxi.
- Osnova
- Lecture en classe de langue. Types et stratégies de lecture. Facteurs influençant la compréhension du texte littéraire: Compétence du lecteur. Lexique. Anticipation. Redondance. Phases de lecture: Préparation, Réception. Évaluation. Activités: Quatrième de couverture. Exercices d'appariement. Puzzles. Censure ou caviardage. Expansion. Lecture de l'extrait par séquences. De l'incipit et l'excipit à la lecture d'une nouvelle.
- Literatura
- Albert, M.-C., & Souchon, M. (2000). Les textes littéraires en classe de langue. Paris: Hachette.
- Blondeau, N., Allouache, F., & Né, M.-F. (2004). La littérature progressive du français avec 600 activités. Paris: CLE International.
- Fiévet, M. (2013). Littérature en classe de FLE. Paris: CLE International.
- Kyloušková, H. (2007). Jak využít literární text ve výuce cizích jazyků. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita.
- Naturel, M. (1995). Pour la littérature, De l’extrait à l’œuvre. Paris: CLE International.
- Výukové metody
- Seminář, diskuse, prezentace.
- Metody hodnocení
- Aktivní účast (70%), seminární práce, prezentace.
- Vyučovací jazyk
- Francouzština
- Informace učitele
- Podrobné pokyny k průběhu a ukončení předmětu jsou ve studijních materiálech.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět se vyučuje blokově. Termíny budou stanoveny počátkem semestru.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2016/FJMV_DLT