PdF:HVM_VPx3 Učitelská praxe 3 - Informace o předmětu
HVM_VPx3 Učitelská praxe 3
Pedagogická fakultapodzim 2016
- Rozsah
- 0/0/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Blanka Knopová, CSc. (cvičící)
Mgr. Petr Svojanovský, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Blanka Vaculík Pravdová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Petra Zetochová (cvičící) - Garance
- PhDr. Blanka Knopová, CSc.
Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Blanka Knopová, CSc.
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 9 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- • prohlubování profesních kompetencí • schopnost realizace mezipředmětových vazeb • prohloubení reflektivních a sebereflektivních dovedností • vytvoření pozitivní pracovní atmosféry ve výuce
- Osnova
- • činnosti vykonávané ve funkci asistenta učitele (např. zpracování partitur pro hru na nástroje, vytvoření tanečního doprovodu k písni, zpracování metodického listu k poslechové skladbě ..., individuální práce se žáky se specifickými potřebami, účast na třídních schůzkách, pomoc se školní/třídní dokumentací) • vedení pedagogického deníku – viz Manuál studenta učitelství na Učitelské praxi 3 • plnění dlouhodobých komplexních portfoliových úkolů – viz Manuál studenta učitelství na Učitelské praxi 3 • náslechy, vlastní výuka
- Literatura
- DYTRTOVÁ, Radmila a Marie KRHUTOVÁ. Učitel : příprava na profesi. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009, 121 s. ISBN 9788024728636. URL info
- ŠIMONÍK, Oldřich. Začínající učitel. In Pedagogická ecyklopedie. První vydání. Praha: Portál, 2009, s. 419-423. Pedagogická teorie 10. ISBN 978-80-7367-546-2. info
- KYRIACOU, Chris. Klíčové dovednosti učitele : cesty k lepšímu vyučování. Translated by Dominik Dvořák - Milan Koldinský. Vydání třetí. Praha: Portál, 2008, 155 stran. ISBN 9788073674342. info
- PETTY, Geoffrey. Moderní vyučování. Translated by Štěpán Kovařík. Vyd. 3. Praha: Portál, 2004, 380 s. ISBN 807178978X. info
- VAŠUTOVÁ, Jaroslava. Být učitelem :co by měl učitel vědět o své profesi. Praha: Univerzita Karlova, 2002, 51 s. ISBN 80-7290-077-3. info
- GOWER, Roger, Diane PHILLIPS a Steve WALTERS. Teaching practice handbook. New edition. Oxford: Macmillan Heinemann, 1995, viii, 215. ISBN 0-435-24059-5. info
- Výukové metody
- Souvislá praxe na základních nebo středních školách: - hospitace, individuální reflexe
- Metody hodnocení
- Zápočet: Odevzdání deníku, který bude obsahovat: - záznamy z hospitací - přípravy na vlastní výstupy - asistentské práce - přehled o vybavení školy ve vztahu k předmětu Hv
- Informace učitele
- http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=923
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Zapisují studenti přijatí od semestru podzim 2013, studenti přijatí dříve si zapisují předmět Výuková praxe 3.
- Statistika zápisu (podzim 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2016/HVM_VPx3