PdF:MSBK_NRD1 Řečové dovednosti 1 - Informace o předmětu
MSBK_NRD1 Řečové dovednosti 1 - NJ
Pedagogická fakultapodzim 2016
- Rozsah
- 0/0.7/0. 8 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Pavla Petrová (přednášející)
PhDr. Alice Brychová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Bc. Adéla Straková (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- MSBK_NRD1/01: Pá 23. 9. 9:20–11:00 respirium (5. nadzemní podlaží), Pá 30. 9. 9:20–11:00 respirium (5. nadzemní podlaží), Pá 7. 10. 9:20–11:00 respirium (5. nadzemní podlaží), Pá 14. 10. 9:20–11:00 respirium (5. nadzemní podlaží), Pá 21. 10. 9:20–11:00 respirium (5. nadzemní podlaží), Pá 4. 11. 9:20–11:00 respirium (5. nadzemní podlaží), Pá 11. 11. 9:20–11:00 respirium (5. nadzemní podlaží), Pá 18. 11. 9:20–11:00 respirium (5. nadzemní podlaží), Pá 25. 11. 9:20–11:00 respirium (5. nadzemní podlaží), Pá 2. 12. 9:20–11:00 respirium (5. nadzemní podlaží), Pá 9. 12. 9:20–11:00 respirium (5. nadzemní podlaží), Pá 16. 12. 9:20–11:00 respirium (5. nadzemní podlaží), A. Straková
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro mateřské školy (program PdF, B-PMP)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je získání základního povědomí o běžných jazykových situacích, znalosti řečových prostředků, nutných k realizaci řečových intencí. Dále pak osvojení dovednosti mluvení v dialogu a monologu na konverzační témata: osobnost, životní styl, rodina a soukromé vztahy, denní plán, zdraví a bydlení. Důležité je i vytvoření základních návyků a strategií pro poslech s porozuměním s akcentem na fonetickou stránku jazyka.
- Osnova
- 1. Nácvik dovednosti zahájit, vést a ukončit dialog na témata, která se týkají každodenního života a osobnostní charakteristiky. 2. Nácvik slovní zásoby k uvedeným tématům a strategie osvojování si slovní zásoby. 3. Rozvoj dovednosti poslechu s porozuměním. 4. Rozvoj dovednosti psaní. 5. Čtení textů s porozuměním.
- Literatura
- HÄUBLEIN, G. a kol. Memo. Wortschatz- und Fertigkeitstraining zum Zertifikat Deutsch als Fremdsprache. Berlin, München: Langenscheidt, 1997. 200 s.
- DALLAPIAZZA, R.M. a kol. Tangram Z. Ismaning: Hueber, 2001. 128 s.
- DRMLOVÁ, D., HOMOLKOVÁ, B., KETTNEROVÁ, D., TESAŘOVÁ, L. Německy s úsměvem nově. Plzeň: Fraus, 2003.
- Výukové metody
- Studenti se aktivně účastní praktických jazykových cvičení.
- Metody hodnocení
- Předpokladem pro udělení zápočtu je vedení dialogu mezi dvěmi komunikačními partnery na naznačená témata bez předchozí přípravy a písemný test lexikálních struktur k jednotlivým tematickým celkům.
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Informace učitele
- 1. Příprava monologu na zadané téma 2. Písemná charakteristika vlastní osobnosti 3. Četba zadaného textu a vypracování úkolů ke čtení s porozuměním Sebehodnocení na základě deskriptorů Jazykového portfolia úrovně B1 pro produktivní dovednosti, B1/B2 pro receptivní dovednosti.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2016/MSBK_NRD1