PdF:RV2BP_1URV Propedeutika VKZ - Informace o předmětu
RV2BP_1URV Propedeutika výchovy ke zdraví
Pedagogická fakultapodzim 2016
- Rozsah
- 0/1/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Mgr. Lenka Adámková, Ph.D. (cvičící)
doc. PaedDr. Vladislav Mužík, CSc. (cvičící)
PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D. (cvičící)
RNDr. Mgr. Alice Prokopová, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Mgr. et Mgr. Jitka Reissmannová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Radim Slaný (cvičící) - Garance
- doc. PaedDr. Vladislav Mužík, CSc.
Katedra tělesné výchovy a výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Andrea Špačková
Dodavatelské pracoviště: Katedra tělesné výchovy a výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- RV2BP_1URV/01: Po 12:05–12:50 učebna 32, L. Adámková, V. Mužík, L. Mužíková, A. Prokopová, J. Reissmannová
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Pedagogické asistentství výchovy ke zdraví pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Cíle předmětu
- Student absolvováním kurzu získá přehled o realizaci výchovy ke zdraví na základních školách; chápe různá pojetí vzdělávání v oblasti výchovy ke zdraví, zná základní vzdělávací dokumenty; je schopen interpretovat základní východiska podpory zdraví ve školním prostředí.
- Osnova
- 1. Pojetí předmětu rodinná výchova v minulosti a současnosti. 2. Standardy základního vzdělávání, vzdělávací programy, RVPZV. 3. Predikce oborů Výchova ke zdraví. 4. Analýza výchovně vzdělávacích cílů výchovy ke zdraví. 5. Výchovně vzdělávací proces, organizační zabezpečení výuky výchovy ke zdraví na ZŠ. 6. Program Zdraví 21. 7. Programy podpory zdraví ve škole. 8. Program podpory zdraví jako součást školního vzdělávacího programu. 9. Hospitace na ZŠ – zaměření na rodinnou výchovu, výchovu ke zdraví, podporu zdraví. 10. Rozbor a reflexe hospitace na ZŠ. 11. Hospitace ve výchovně vzděl. centrech - zaměření na rodinnou výchovu, výchovu ke zdraví, podporu zdraví. 12. Evaluace výchovy ke zdraví a podpory zdraví ve výchovně vzdělávacích institucích jako východisko k obsahu studia. 13. Vlastní kvalitativní výzkum studenta provedený na vybrané základní škole. 15. Prezentace výsledků výzkumu posluchačů. 16. Základní témata výchovy ke zdraví (prevence infekčních i neinfekčních onemocnění, syndrom stáří,sociálně patologických jevů aj.)
- Literatura
- MACHOVÁ, Jitka a Dagmar KUBÁTOVÁ. Výchova ke zdraví pro učitele. Vyd. 1. V Ústí nad Labem: Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem, 2006, 250 s. ISBN 8070447680. info
- PASCH, Marvin, Trevor G. GARDNER, Georgea M. LANGER, Alane STARK a Christella MOODY. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Translated by Milan Koldinský. Vydání druhé. Praha: Portál, 2005, 416 stran. ISBN 8073670542. info
- REISSMANNOVÁ, Jitka. Výchova ke zdraví na základních školách. In Výchova ke zdraví I. Brno: Masarykova univerzita Pedagogická fakulta, 2005, s. 116 - 124. ISBN 80-210-3918-3. info
- MARÁDOVÁ, Eva. Výchova ke zdraví : pracovní sešit pro 6.-9. ročník základní školy. První vydání. Praha: Fortuna, 2004, 64 stran. ISBN 8071689149. info
- WASSERBAUER, Stanislav. Výchova ke zdraví : pro vyšší zdravotnické školy a střední školy. 2. vyd. Praha: Státní zdravotní ústav, 2000, 47 s. ISBN 8070711450. info
- Program podpory zdraví ve škole :rukověť projektu Zdravá škola. Edited by Miluše Havlínová. 1. vyd. Praha: Portál, 1998, 275 s., ta. ISBN 80-7178-263-7. info
- BERTRAND, Yves. Soudobé teorie vzdělávání. Vyd. 1. Praha: Portál, 1998, 247 s. ISBN 80-7178-216-5. info
- Moderní pedagogika. Edited by Jan Průcha. 1. vyd. Praha: Portál, 1997, 495 s. ISBN 80-7178-170-3. info
- Výukové metody
- výklad, diskuse, průběžná samostatná práce na malé výzkumné sondě, prezentace výsledků
- Metody hodnocení
- Ústní prezentace závěrů výzkumného šetření.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2016/RV2BP_1URV