PdF:RV2MK_3DR2 Didaktika VZ 2 - Informace o předmětu
RV2MK_3DR2 Didaktika výchovy ke zdraví 2
Pedagogická fakultapodzim 2016
- Rozsah
- 0/0/.7. 8 hodin. 3 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- PhDr. Mgr. Lenka Adámková, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Mgr. et Mgr. Jitka Reissmannová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Radim Slaný (cvičící) - Garance
- doc. PaedDr. Vladislav Mužík, CSc.
Katedra tělesné výchovy a výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Andrea Špačková
Dodavatelské pracoviště: Katedra tělesné výchovy a výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství výchovy ke zdraví pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- - po absolvování předmětu student aplikuje poznatky z obecné didaktiky a dalších pedagogicko - psychologických disciplín tzv. společného vědního základu učitelského studia a Didaktiky Rv a VkZ 1 - didaktická transformuje témata obsažená v RVP ZV, analyzuje mezipředmětové vazby - připravuje a realizuje výuku rodinné výchovy, výchovy ke zdraví - analyzuje a hodnotí hodiny rodinné výchovy, výchovy ke zdraví - definuje specifické problémy vyučování v oborech rodinná výchova a výchova ke zdraví na ZŠ, osvojí si specifické prvky, které se v oborové didaktice výchovy ke zdraví vyskytuje, používá aktivizující metody výuky v rodinné výchově a ve výchově ke zdraví
- Osnova
- Základní témata: 1. Didaktická transformace následujících témat obsažených v RVP ZV 2. Příprava a realizace výuky rodinné výchovy, výchovy ke zdraví 3. Analýza a hodnocení hodiny rodinné výchovy, výchovy ke zdraví 4. Zpracování odborné literatury vztahující se k tématům efektivního učení a rozvoje klíčových kompetencí
- Literatura
- doporučená literatura
- PASCH, Marvin, Trevor G. GARDNER, Georgea M. LANGER, Alane STARK a Christella MOODY. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Translated by Milan Koldinský. Vydání druhé. Praha: Portál, 2005, 416 stran. ISBN 8073670542. info
- PIKE, Graham a David SELBY. Cvičení a hry pro globální výchovu. Vyd. 1. Praha: Portál, 2000, 253 s. ISBN 80-7178-369-2. info
- BAKALÁŘ, Eduard. Předposlední psychohry :společenské hry pro všestranný rozvoj osobnosti. Vyd. 1. Praha: Portál, 2000, 167 s. ISBN 80-7178-447-8. info
- PORTMANN, Rosemarie. Hry pro posílení psychické odolnosti. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999, 103 s. ISBN 80-7178-331-5. info
- Standard základního vzdělávání : včetně Pokynu MŠMT ČR k využití Standardu základního vzdělávání, Doplňku ke Standardu základního vzdělávání. Praha: Fortuna, 1999, 55 s. ISBN 8071686026. info
- HUNTER, Madeline C. Účinné vyučování v kostce. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999, 101 s. ISBN 80-7178-220-3. info
- Program podpory zdraví ve škole :rukověť projektu Zdravá škola. Edited by Miluše Havlínová. 1. vyd. Praha: Portál, 1998, 275 s., ta. ISBN 80-7178-263-7. info
- SILBERMAN, Mel a Karen LAWSONOVÁ. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování : osvědčené způsoby efektivního vyučování. 1. vyd. Praha: Portál, 1997, 311 s. ISBN 80-7178-124-X. info
- DONÁT, Josef a Nora DONÁTOVÁ. Důvěrně a otevřeně o sexualitě : sexuální výchova pro základní školu a pro nižší ročníky víceletých gymnázií. Praha: Fortuna, 1996, 95 s. : il. ISBN 80-7168-371-X. info
- Moderní vyučování. Edited by Geoffrey Petty, Translated by Štěpán Kovařík. 1. vyd. Praha: Portál, 1996, 380 s. ISBN 80-7178-070-7. info
- WALKER, Richard a Elizabeth FENWICK. Sexuální výchova :průvodce citovým a tělesným dozráváním. České vyd. 1. Praha: Cesty, 1996, 94 s. ISBN 80-7181-022-3. info
- ŠULOVÁ, Lenka. Jak učit výchovu k manželství a rodičovství? Vyd. 1. Praha: Grada, 1995, 112 s. ISBN 8071692182. info
- SIELERT, Uwe. Sexuální výchova :kniha netradičních metod výuky. Translated by Jan Brázdil - Nataša Brázdilová. 1. vyd. Praha: Trizonia, 1994, 279 s. ISBN 80-85573-36-9. info
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou seminářů a samostatné práce.
- Metody hodnocení
- Student úspěšně zakončí předmět po vypracování a odevzdáním a obhájením pěti podrobných příprav(student si vybírá z celkové databáze 30 témat) na vyučovací jednotku na vybrané téma, jejich prezentaci a diskusi s vyučujícím a ostatními studenty. Součástí příprav je definování klíčových kompetencí žáků, zařazení tématu do RVP ZV a vytyčení mezipředmětových vztahů.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (podzim 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2016/RV2MK_3DR2