SC4BK_DMJV Didaktické metody v jazykovém vzdělávání

Pedagogická fakulta
podzim 2016
Rozsah
0/0/1.2. 14 hodin. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Lenka Gulová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Petra Břínková Sochová (cvičící)
Garance
Mgr. Lenka Gulová, Ph.D.
Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Štěpařová
Dodavatelské pracoviště: Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
SC4BK_DMJV/OS01: So 1. 10. 13:55–18:20 učebna 33, So 3. 12. 13:55–18:20 učebna 33, P. Břínková Sochová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Student si osvojí základní výukové metody, které se vztahují k disciplínám jako je český jazyk a anglický jazyk. Seznámí se s didaktickými metodami a bude schopen je aplikovat v práci se žákem. Studenti si vytvoří soubor didaktických metod, které bude schopen popsat, analyzovat a interpretovat.
Osnova
  • Didaktické metody v českém jazyce Didaktické metody uplatňované v anglickém jazyce Praktické použití didaktických metod ve třídě Práce se žáky, komunikace mezi učitelem a asistentem pedagoga. Individuální práce sžákem ve třídě Práce se žákem v rámci aktivního doučování.
Literatura
    doporučená literatura
  • HAUSER, Přemysl, Helena KNESELOVÁ a Karla ONDRÁŠKOVÁ. Didaktika českého jazyka pro 2. stupeň ZŠ. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 1994, 50 s. ISBN 8021010355. info
  • HORÁK, František. Aktivizující didaktické metody. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 1991, 101 s. : i. info
  • BRABCOVÁ, Radoslava. Didaktika českého jazyka pro studující oboru učitelství na prvním stupni základní školy. 1. vyd. Praha: SPN, 1990, 183 s. ISBN 80-04-24251-0. info
  • SVOBODA, Karel. Didaktika českého jazyka a slohu. Vyd. 1. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1977, 307 s. info
Výukové metody
Výuka bude probíhat formou semináře a cvičení. Studenti se seznámí s metodami a budou zkoušet jejich aplikaci do konkrétních situací.
Metody hodnocení
Studenti si vytvoří manuál základních didaktických metod, bude ohodnocena jejich samostatná práce. V rámci semináře proběhne závěrečná prezentace samostatné práce studentů.
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je součástí profilace Asistent pedagoga a přednostně ho zapisují studenti se zájmem o ukončení celé profilace a dalších souvisejících předmětů.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2014, podzim 2015, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021.