PdF:SP4BP_2AB1 English for SE - B - Informace o předmětu
SP4BP_2AB1 Angličtina pro speciální pedagogy - B
Pedagogická fakultapodzim 2016
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Radka Mlýnková (přednášející)
Mgr. Eva Tomaštíková (cvičící)
Mgr. Markéta Oplatková Plocková (cvičící)
Mgr. Daniela Dvořáková (pomocník)
Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D. (pomocník) - Garance
- Mgr. Radka Mlýnková
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SP4BP_2AB1/T01: Čt 29. 9. až Čt 22. 12. Čt 14:30–16:05 108, M. Oplatková Plocková, Nepřihlašuje se. Určeno pro studenty se zdravotním postižením.
SP4BP_2AB1/01: St 9:20–11:00 učebna 58, R. Mlýnková
SP4BP_2AB1/02: Čt 10:15–11:55 učebna 10, R. Mlýnková
SP4BP_2AB1/03: Čt 8:25–10:05 učebna 10, R. Mlýnková
SP4BP_2AB1/04: Út 12:05–13:45 učebna 51, R. Mlýnková - Předpoklady
- SP4BP_1AB1 English for Special Educators
In the compulsorily-optional English for Special Educators B, the students will continue to develop their language and academic skills in English on B1 level. The English for Special Educators B course can be attended only by those students who finished the course English for Special Educators A successfully. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Pedagogické asistentství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Speciální pedagogika - komunikační techniky (program PdF, B-SPD)
- Speciální pedagogika (program PdF, B-SPD)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-MA)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-TV)
- Speciální výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Cíle předmětu
- The aim of the course English for Special Educators B is to develop students' language skills and some academic skills in English on B1 level. Students will acquire the overview of the basic specialist vocabulary/terminology connected to their field of study (on B1 level).
- Osnova
- SP4BP_2AB1 English for Special Educators B
- Topics: Revision of special needs terminology, Visual Impairment, Hearing Impairment, Intellectual Impairment, Autistic Spectrum Disorders, Speech Impairment, Specific Learning Difficulties, Physical Impairment, Different Types of Therapies
- Grammar: Modal verbs, Conditional clauses, Simple passive, Countable x uncountable nouns, Relative pronouns/clauses, Phrasal verbs, Verbs – gerund x infinitive, Prepositions, Prepositional phrases (adjectives, verbs), Question tags.
- Literatura
- povinná literatura
- E-learning resources in IS.MUNI.CZ
- doporučená literatura
- MURPHY, Raymond. Essential grammar in use : a self-study reference and practice book for elementary students of English : with answers. Second edition. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, 300 s. ISBN 0521559286. info
- MURPHY, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English : with answers. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, x, 379. ISBN 0521532892. info
- neurčeno
- NAYLOR, Helen a Raymond MURPHY. Essential grammar in use supplementary exercises : with answers. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, 106 s. ISBN 052146997X. info
- Hashemi, Louise. Cambridge Practice Tests for PET 1. Cambridge University Press,
- Cambridge preliminary English Test 1 - 5. Cambridge University Press.
- CRAVEN, Miles. Listening extra : a resource book of multi-level skills activities. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, 136 s. ISBN 0521754623. info
- Výukové metody
- 90-minute seminars, activities and tasks developing students' language skills and competencies, class and group discussions, grammar and vocabulary practice, presentations, home preparation, mind-mapping, presentation and soft skills practice, opinion and information sharing, giving arguments etc.
- Metody hodnocení
- Exam requirements: 1) Active participation in seminars and careful preparation for each seminar + attendance - 2 absences admitted 2) Oral presentation 3) Final Exam – written + oral part. It is necessary to pass both parts of the final exam for at least 65%(written part – 49 out of 75 points, oral part – 16 out of 25 points). The student who has not completed all requirements(including active participation) during the semester cannot take the final exam.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- Základní studijní materiály a sylabus předmětu dostupné v IS - Studijní materiály předmětu. Dopustí-li se student při skládání zkoušky nemorálního jednání jako je používání různých nepovolených pomůcek ("taháků", komunikačních zařízení aj.), opisování, vynášení/pořizování kopií zadání testů anebo jednání narušujícího průběh testu, vyučující může takového studenta vykázat z učebny a hodnotit "F".
- Další komentáře
- Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Kurz úrovně B1 zakončený písemnou a ústní zkouškou na úrovni B1.
Předmět je vyučován každoročně.
Kurz úrovně B1 zakončený písemnou a ústní zkouškou na úrovni B1.
- Statistika zápisu (podzim 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2016/SP4BP_2AB1