PdF:SP4BP_2AB1 English for SE - B - Informace o předmětu
SP4BP_2AB1 Angličtina pro speciální pedagogy - B
Pedagogická fakultapodzim 2019
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Radka Mlýnková (přednášející)
Mgr. Eva Tomaštíková (cvičící)
Mgr. Dita Hochmanová, Ph.D. (přednášející)
Belinda Rachael Allan, M.Ed. (cvičící)
Mgr. Markéta Oplatková Plocková (cvičící)
Mgr. Mirjana Georgieva Slavíková (cvičící)
Mgr. Radim Herout (pomocník)
Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D. (pomocník) - Garance
- Mgr. Dita Hochmanová, Ph.D.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SP4BP_2AB1/01: Po 14:00–15:50 učebna 59, D. Hochmanová
SP4BP_2AB1/02: Čt 12:00–13:50 učebna 22, D. Hochmanová
SP4BP_2AB1/03: Po 12:00–13:50 učebna 59, D. Hochmanová
SP4BP_2AB1/04: Po 16:00–17:50 učebna 59, B. Allan
SP4BP_2AB1/05: St 12:00–13:50 učebna 63, B. Allan
SP4BP_2AB1/06: Čt 12:00–13:50 učebna 33, R. Mlýnková, M. Slavíková - Předpoklady
- SP4BP_1AB1 English for Special Educators
In the compulsorily-optional English for Special Educators B, the students will continue to develop their language and academic skills in English on B1 level. The English for Special Educators B course can be attended only by those students who finished the course English for Special Educators A successfully. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- The aim of the course English for Special Educators B is to develop students' language skills and some academic skills in English on B1 level. Students will acquire the overview of the basic specialist vocabulary/terminology connected to their field of study (on B1 level).
- Výstupy z učení
- By the end of the course, the student will be able to: understand spoken as well as written LSP language at B1 level of the CEFR; successfully participate in a spoken interaction dealing with relevant LSP issues; give an oral presentation on a specialist topic; show a good command of selected grammar structures and specialist vocabulary at B1 level of the CEFR.
- Osnova
- SP4BP_2AB1 English for Special Educators B
- Topics: Revision of special needs terminology, Visual Impairment, Hearing Impairment, Intellectual Impairment, Autistic Spectrum Disorders, Speech Impairment, Physical Impairment
- Grammar: Modal verbs, Conditional clauses, Countable x uncountable nouns, Relative pronouns/clauses, Phrasal verbs, Verbs – gerund x infinitive, Prepositions, Prepositional phrases (adjectives, verbs).
- Literatura
- povinná literatura
- E-learning resources in IS.MUNI.CZ
- doporučená literatura
- MURPHY, Raymond. Essential grammar in use : a self-study reference and practice book for elementary students of English : with answers. Second edition. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, 300 s. ISBN 0521559286. info
- MURPHY, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English : with answers. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, x, 379. ISBN 0521532892. info
- neurčeno
- NAYLOR, Helen a Raymond MURPHY. Essential grammar in use supplementary exercises : with answers. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, 106 s. ISBN 052146997X. info
- Hashemi, Louise. Cambridge Practice Tests for PET 1. Cambridge University Press,
- Cambridge preliminary English Test 1 - 5. Cambridge University Press.
- CRAVEN, Miles. Listening extra : a resource book of multi-level skills activities. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, 136 s. ISBN 0521754623. info
- Výukové metody
- 90-minute seminars, activities and tasks developing students' language skills and competencies, class and group discussions, grammar and vocabulary practice, presentations, home preparation, mind-mapping, presentation and soft skills practice, opinion and information sharing, giving arguments etc.
- Metody hodnocení
- Exam requirements: 1) Active participation in seminars and careful preparation for each seminar + attendance - 2 absences admitted 2) Oral presentation 3) Final Exam – written + oral part. It is necessary to pass both parts of the final exam for at least 65%. The student who has not completed all requirements(including active participation) during the semester cannot take the final exam.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- Základní studijní materiály a sylabus předmětu dostupné v IS - Studijní materiály předmětu. Dopustí-li se student při skládání zkoušky nemorálního jednání jako je používání různých nepovolených pomůcek ("taháků", komunikačních zařízení aj.), opisování, vynášení/pořizování kopií zadání testů anebo jednání narušujícího průběh testu, vyučující může takového studenta vykázat z učebny a hodnotit "F".
- Další komentáře
- Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Kurz úrovně B1 zakončený písemnou a ústní zkouškou na úrovni B1.
Předmět je vyučován každoročně.
Kurz úrovně B1 zakončený písemnou a ústní zkouškou na úrovni B1.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2019/SP4BP_2AB1