PdF:SPAMP_SNOA Poradenství a intervence u dos - Informace o předmětu
SPAMP_SNOA Poradenství a intervence u dospělých osob 2
Pedagogická fakultapodzim 2016
- Rozsah
- 0/2/0. 5 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- PhDr. Lucie Matoušková, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Institut výzkumu inkluzivního vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Institut výzkumu inkluzivního vzdělávání – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SPAMP_SNOA/01: Po 14:50–16:30 učebna 19a, L. Matoušková
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25 - Mateřské obory/plány
- Speciální andragogika (angl.) (program PdF, N-SPD)
- Speciální andragogika (ger.) (program PdF, N-SPD)
- Speciální andragogika (program PdF, N-SPD)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je prohloubit znalosti o možnostech podpory dospělých osob se zdravotním postižením a získat informace o konkrétních přístupech k osobám s vrozeným či získaným zdravotním postižením (např. ve snoezelenu). Na konci tohoto kurzu bude student schopný na základě získaných znalostí volit vhodné strategie v přístupu k dospělým osobám se zdravotním postižením.
- Osnova
- snoezelen
- podpora dospělých osob s mentálním postižením
- podpora dospělých osob s autismem
- podpora osob s demencí
- možnosti podpory dospělých osob se získaným postižením, po poškození mozku
- strategie pro práci s jedinci se zdravotním postižením
- Literatura
- doporučená literatura
- FILATOVA, R. Snoezelen-MSE. Asociace konceptu Snoezelen v České republice, 2014. ISBN 978-80-905419-3-1.
- ČADILOVÁ, V., JŮN, H., THOROVÁ, K. a kol. Agrese u lidí s mentální retardací a s autismem. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-319-2.
- EMERSON, E. Problémové chování u lidí s mentální retardací. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-390-1.
- SCHMIDBAUER, W. Syndrom pomocníka – Podněty pro duševní hygienu v pomáhajících profesích. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-369-X.
- Výukové metody
- samostudium, četba, video, diskuse, exkurze
- Metody hodnocení
- kolokvium (seminární práce, aktivní účast na diskusi)
- Informace učitele
- Literatura • EMERSON, E. Problémové chování u lidí s mentální retardací. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-390-1. • ČADILOVÁ, V., JŮN, H., THOROVÁ, K. a kol. Agrese u lidí s mentální retardací a s autismem. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-319-2. • FILATOVA, R. Snoezelen-MSE. Asociace konceptu Snoezelen v České republice, 2014. ISBN 978-80-905419-3-1. • JŮN, H. Moc, pomoc a bezmoc v sociálních službách a ve zdravotnictví. Strategie práce s klienty, krizové scénáře. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-590-5. • SCHMIDBAUER, W. Syndrom pomocníka – Podněty pro duševní hygienu v pomáhajících profesích. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-369-X.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2016/SPAMP_SNOA