PdF:SZ2BP_SZP2 Sebezkušenost profese 2 - Informace o předmětu
SZ2BP_SZP2 Sebezkušenostní příprava na profesi 2
Pedagogická fakultapodzim 2016
- Rozsah
- 0/1/0. 1x14 dní/90 minut. 2 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Bc. Jan Nehyba, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Radek Pospíšil, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Petr Svojanovský, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Lucie Škarková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Blanka Vaculík Pravdová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. Bc. Jan Nehyba, Ph.D.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Petr Svojanovský, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- SZ2BP_SZP1 Sebezkušenost profese 1
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 400 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/400, pouze zareg.: 0/400
Jiné omezení: jednotlivé seminární skupiny mají kapacitu 15 studentů - Mateřské obory/plány
- předmět má 27 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- • Umožnit studentům reálnou sebezkušenost s vybranými tématy (viz témata semináře) osobnostního a profesního rozvoje skrze zkušenostní učení s důrazem na reflexi. • Vést studenty k postupnému přebírání odpovědnosti za vlastní proces učení. Student po skončení semináře bude: • lépe rozumět vlastnímu procesu sebereflexe ve vztahu k vybraným oblastem (viz témata semináře) • mít více prozkoumaná vybraná témata osobnostního rozvoje a profesního rozvoje (viz témata semináře)
- Osnova
- 1. Úvod (předrámování semináře) 2. Vztahy učitel-žák-učivo (náhled na subjektivní pojetí výuky) 3. Reflexe tématu vybraného studenty 4. Nácvik propojení zkušeností s vybranou teorií 5. Seznámení s procesem reflexe praxe 6. Hodnocení osobního přínosu semináře pro další studium a profesní praxi
- Literatura
- ROBINSON, K., & ARONICA, L. Ve svém živlu: najděte sami sebe a změňte svůj život. Brno: BizBooks. 2013.
- STEPHENS, Dale J. Vzdělávejte se po svém. Brno: Flow, o.s. 2013.
- BUCKLER, Scott a Paul CASTLE. Psychology for teachers. Los Angeles: Sage, 2014, xxiv, 363. ISBN 9781446211144. info
- LUDWIG, Petr. Konec prokrastinace : jak přestat odkládat a začít žít naplno. Vydání první. V Brně: Jan Melvil Publishing, 2013, 271 stran. ISBN 9788087270516. URL info
- WAITZKIN, Josh. The art of learning : an inner journey to optimal performance. 1st pbk. ed. New York: Free Press, 2008, xxi, 265. ISBN 9780743277464. info
- SCHÖN, Donald A. The reflective practitioner : how professionals think in action. Aldershot: Ashgate, 1991, x, 374. ISBN 9781857423198. info
- Výukové metody
- Facilitace zkušenostního učení ve skupině s důrazem na reflexi pomocí vybraných metod, které berou v potaz celou osobu učícího (kognitivní, afektivní a konativní aspekty; explicitní i tacitní dimenzi znalostí). Jedná se např. o metody systemické modelování, koučování, aj.
- Metody hodnocení
- pravidelná docházka studenta na seminář
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý druhý týden.
- Statistika zápisu (podzim 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2016/SZ2BP_SZP2