PdF:VV8BP_At2 Art studio 2 - Course Information
VV8BP_At2 Art studio 2
Faculty of EducationAutumn 2016
- Extent and Intensity
- 0/3/0. 6 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- MgA. Jana Francová, Ph.D. (seminar tutor)
prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Petr Kamenický, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. et Mgr. MgA. Ondřej Navrátil, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. et Mgr. Jana Nedomová, Ph.D. (seminar tutor)
prof. Mgr.A. Pavel Noga, ArtD. (seminar tutor)
Hana Novotná, M.A., Ph.D. (seminar tutor)
doc. Mgr. Blahoslav Rozbořil, Ph.D. (seminar tutor)
doc. ak. soch. Jiří Sobotka (seminar tutor)
doc. PaedDr. Hana Stehlíková Babyrádová, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Jana Ovčáčková, Ph.D. (assistant) - Guaranteed by
- Mgr. Petr Kamenický, Ph.D.
Department of Art – Faculty of Education
Contact Person: Mgr. Jitka Juřicová
Supplier department: Department of Art – Faculty of Education - Timetable of Seminar Groups
- VV8BP_At2/01: each even Wednesday 16:40–19:15 4008, each even Wednesday 16:40–19:15 učebna 14, each even Wednesday 16:40–19:15 ateliér 18A, each even Wednesday 16:40–19:15 učebna 13, each even Wednesday 16:40–19:15 učebna 15, each even Wednesday 16:40–19:15 graf. dílna, J. Francová, R. Horáček, P. Kamenický, O. Navrátil, P. Noga, B. Rozbořil, J. Sobotka
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Lower Secondary School Teacher Training in Arts (programme PdF, B-SPE)
- Special Arts for Education (programme PdF, B-SPE)
- Art for Education (programme PdF, B-MA)
- Arts for Education (programme PdF, B-SPE)
- Course objectives
- A student focus on one art subject and elaborate project according to task chosen lector. Tuition form: individual task and consultation. Accent is on a students self-depending creative activity.
- Syllabus
- A student focus on one art subject and elaborate project according to task chosen lector. Tuition form: individual task and consultation. Accent is on a students self-depending creative activity.
- Literature
- ZHOŘ, Igor. Výtvarná výchova v projektech. 2. vyd. Havlíčkův Brod: Tobiáš, 1997, 87 s. ISBN 80-85808-49-8. info
- ZHOŘ, Igor. Výtvarná výchova v projektech. 1. vyd. Havlíčkův Brod: Tobiáš, 1996, 87 s. ISBN 80-85808-30-7. info
- ZHOŘ, Igor. Oleg Sus a Křížovnická škola (Oleg Sus and the Křížovnice school). Brno: Masarykova univerzita Brno, 1994. ISBN 80-210-0122-5. info
- ZHOŘ, Igor. Úvaha nad komplexní estetickou výchovou (Some thoughts about a complex aesthetic education). Ostrava: Ostravská univerzita, 1994. ISBN 80-704207-9-0. info
- ZHOŘ, Igor. Vysoká škola výtvarných umění - brněnský sen a skutečnost. (University of creative education - a Brno dream and reality). Brno: Moravská galerie, 1994. ISBN 80-7027-007-1. info
- ZHOŘ, Igor. Princip seriality aneb standardizace jedinčného. (The principle of seriesness or standardization of unique). Brno: Moravská galerie, 1993. ISBN 80-7027-026-8. info
- ZHOŘ, Igor. Proměny soudobého výtvarného umění. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1992, 165 s. ISBN 8004255558. info
- ZHOŘ, Igor. Klíče k sochám : (čtení o sochách a sochařích). Praha: Albatros, 1989, 184 s. info
- ZHOŘ, Igor. Historie výtvarných škol v Brně a jejich podíl na umělecké situaci města v posledních šesti desítiletích. 1967, 292 s. info
- Teaching methods
- Individual consultation, project.
- Assessment methods
- individual defence of semestral work
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- Study Materials
The course is taught annually.
- Enrolment Statistics (Autumn 2016, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2016/VV8BP_At2