PdF:ZS1BK_APB2 Aplikační blok z psych. 2 - Informace o předmětu
ZS1BK_APB2 Aplikační blok z psychologie 2 - Cvičení z ontogenetické psychologie
Pedagogická fakultapodzim 2016
- Rozsah
- 0/0/.3. 4 hodiny. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Jan Krása, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D.
Katedra psychologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Sekaninová
Dodavatelské pracoviště: Katedra psychologie – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ZS1BK_APB2/01: Pá 21. 10. 13:55–15:35 učebna 32, Pá 25. 11. 11:10–12:50 učebna 36, J. Krása
- Předpoklady
- ZS1BK_ONPS Ontogenetická psy || ZS1BK_PsDV Psychologie duš. vývoje
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Provést samostatné empirické ověřování poznatků získaných na přednáškách psychologie duševního vývoje o vývoji duševních procesů a u dětí v odlišných vývojových stádiích. Studenti zároveň poznají psychologické metody a osvojí si jejich aplikaci pro pozdější pedagogicko-psychologickou diagnostiku.
- Osnova
- 1. konzultace
- Základní metodologické pojmy a principy.
- Práva dítěte a obecné principy psychodiagnostiky.
- Výběr tématu výzkumu
- Možnosti sběru dat
- 2. konzultace
- Možnosti analýzy získaných dat.
- Literatura
- povinná literatura
- ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: pravidla hry. Další autor:M.Sedláček,P.Novotný,K.Nedbálková,M.Miková,T.Janík,O.Kaščák,J.Zounek. vyd. 1. Praha: Portál, 2007, 384 s. Pedagogika. ISBN 978-80-7367-313-0. URL info
- doporučená literatura
- ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Učební materiály pro kvalitativní výzkum v pedagogice. První. Brno: Masarykova univerzita, 2007, 176 s. Skripta. ISBN 978-80-210-4359-6. URL info
- neurčeno
- HŘÍBKOVÁ, Lenka. Nadání a nadaní : pedagogicko-psychologické přístupy, modely, výzkumy a jejich vztah ke školské praxi. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2005, 209 s. ISBN 807290213X. info
- DAN, Jiří. Inteligence a školní výkon ve vývoji a vzájemných souvislostech. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2002, 226 s. ISBN 80-210-2948-X. info
- KOHOUTEK, Rudolf. Historie pedagogicko-psychologického poradenství. Brno: CERM akademické nakladatelství, 1999, 24 s. ISBN 8072041150. info
- DITTRICH, Pavel. Pedagogicko-psychologická diagnostika. Vyd. 2., upr. Jinočany: H & H, 1993, 121 s. ISBN 80-85467-06-2. info
- Výukové metody
- konzultace, diskuze, vypracování seminární práce
- Metody hodnocení
- seminární práce ve skupině 5-10 stran
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2016/ZS1BK_APB2