PdF:Ze0042 Seminář z didaktiky geogr. 1 - Informace o předmětu
Ze0042 Seminář z didaktiky geografie 1
Pedagogická fakultapodzim 2016
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PaedDr. Eduard Hofmann, CSc. (cvičící)
doc. Mgr. Petr Knecht, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. PaedDr. Eduard Hofmann, CSc.
Katedra geografie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Kateřina Brabcová
Dodavatelské pracoviště: Katedra geografie – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- Ze0042/01: Po 10:15–11:55 učebna 5a, E. Hofmann, P. Knecht
Ze0042/02: Po 13:00–14:40 učebna 5, E. Hofmann, P. Knecht - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství zeměpisu pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství zeměpisu pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství zeměpisu pro základní školy (program PdF, N-TV)
- Učitelství zeměpisu pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je osvojení základních dovedností společného základu z pedagogiky a psychologie doplňujících teoretické znalosti získané v odborných předmětech. U studentů budou rozvíjeny především klíčové kompetence učitele, které uplatní při výukové praxi na školách. Naučí se plánovat, připravovat a vést výuku z geografie.
- Osnova
- - Proč učit didaktiku geografie, proč učit geografii? - Geografické vzdělávání či vzdělávání geografií? - Struktura geografického vzdělávání - geografické kurikulum - Rozvíjení a využívání různých zdrojů pro výuku geografie - Žák a učení v geografii - Hodnocení žákova učení a jeho kvalita - Metody vyučování geografie - Organizační formy výuky geografie - Od geografického kurikula k vyučovací hodině
- Literatura
- povinná literatura
- Náhradní obsah: Hofmann, Eduard. Cíle geografického vzdělávání v ŠVP v kontextu s cíly RVP. In. Maňák,J. – Janík,T. (ed.) Problémy kurikula základní školy. PdF MU, Brno 2006, 285-293 s.
- MAŇÁK, Josef a Vlastimil ŠVEC. Výukové metody. Brno: Paido, 2003, 219 stran. ISBN 8073150395. info
- ŠVEC, Vlastimil. Klíčové dovednosti učitele. In Rozvíjení dovedností učitele. Praha: Portál, 1996, s. 6-10. ISBN 80-7178-022-7. info
- ŠUPKA, Jan, Eduard HOFMANN a Alois MATOUŠEK. Didaktika geografie. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 1994, 59 s. ISBN 802101010X. info
- ŠUPKA, Jan a Eduard HOFMANN. Didaktika geografie. Edited by Jaromír Rux. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1993, 104 s. ISBN 8021005726. info
- doporučená literatura
- KALHOUS, Zdeněk a Otto OBST. Školní didaktika. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002, 447 s. ISBN 807178253X. info
- Klíčové dovednosti učitele :cesty k lepšímu vyučování. Edited by Chris Kyriacou, Translated by Dominik Dvořák - Milan Koldinský. 1. vyd. Praha: Portál, 1996, 155 s. ISBN 80-7178-022-7. info
- neurčeno
- LAMBERT, David a David BALDERSTONE. Learning to teach geography in the secondary school : a companion to school experience. 1st pub. London: Routledge, 2000, xxiii, 479. ISBN 0415156769. info
- Výukové metody
- Přednášky, cvičení, hraní rolí, prezentace, skupinová diskuse.
- Metody hodnocení
- Samostatné výstupy, odevzdání cvičení, prezentace, cvičení je ukončeno zápočtem.
- Informace učitele
- Podrobné informace ve studijních materiálech.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2016/Ze0042