AJ2MK_DI1A Didaktika 1A

Pedagogická fakulta
podzim 2017
Rozsah
0/0/1. 12 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Bc. Michaela Sojková Šamalová, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Naděžda Vojtková
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
AJ2MK_DI1A/01: Pá 22. 9. 7:30–9:10 učebna 6, Pá 6. 10. 7:30–9:10 učebna 6, Pá 20. 10. 7:30–9:10 učebna 6, Pá 3. 11. 7:30–9:10 učebna 6, Pá 24. 11. 7:30–9:10 učebna 6, Pá 8. 12. 7:30–9:10 učebna 6, M. Sojková Šamalová
AJ2MK_DI1A/02: Pá 29. 9. 7:30–9:10 učebna 6, Pá 13. 10. 7:30–9:10 učebna 6, Pá 27. 10. 7:30–9:10 učebna 6, Pá 10. 11. 7:30–9:10 učebna 6, Pá 1. 12. 7:30–9:10 učebna 6, Pá 15. 12. 7:30–9:10 učebna 6, M. Sojková Šamalová
AJ2MK_DI1A/03: St 14:50–16:30 respirium (5. nadzemní podlaží), M. Sojková Šamalová
Předpoklady
Basic knowledge of pedagogy
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The course focuses on different methods and approaches in English language teaching (ELT). At the end of the course students will be able to demonstrate an understanding of the main concepts and ideas and to apply different methods and approaches in English language teaching (ELT). Students will be able to make informed decisions in selecting positive aspects of different methods and approaches and create their own eclectic approach to ELT.
Osnova
  • 1. Introduction, course requirements, presentations
  • 2. Grammar-Translation Method, Direct Method
  • 3. Audio-Lingual Method. The role of mother tongue in foreign language teaching
  • 4. TPR, Suggestopedia
  • 5. Communicative approach, Task-based learning, CLIL
  • 6. Lexical approach, Corpora in ELT + Eclectic approach, post-method era, learner-centred approach.
Literatura
    povinná literatura
  • Approaches and methods in language teaching : a description and analysis. Edited by Jack C. Richards - Theodore S. Rodgers. 7. vyd. Cambridge: Cambridge University Press, 1991, viii, 171. ISBN 0521320933. info
  • LARSEN-FREEMAN, Diane. Techniques and Principles in Language Teaching. Oxford: University Press, 1986, 142 s. ISBN 0-19-434133-X. info
    neurčeno
  • SCRIVENER, Jim. Learning teaching : a guidebook for English language teachers. Oxford: Macmillan Heinemann English language teaching, 1994, vi, 218. ISBN 0435240897. info
Výukové metody
Seminář, prezentace, skupinové diskuze, náslechy.
Metody hodnocení
Assessment methods and criteria: 80% attendance (or a written test with 70% correct answers), active participation, all assignements as set, seminar work presentation, teaching practice task, contributions in mood-link-a discussion forums, essay.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=701
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2018, podzim 2019.