AJ5418 Organizace zážitkového jazykového kurzu

Pedagogická fakulta
podzim 2017
Rozsah
0/1/0. 12 hodin ve 2 blocích. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Bronislav Sobotka (přednášející)
Garance
PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
AJ5418/01: So 7. 10. 8:30–13:30 učebna 58, So 16. 12. 8:30–13:30 učebna 58, B. Sobotka
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/15
Mateřské obory/plány
předmět má 23 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
The main aim is to provide the participants with the information and skills that are essential for successful planning and organisation of an intensive experiential language course. The subject is a practical one (based on years of experience) and focuses on clear and easy-to-follow steps that are crucial in order to create a great course for the participants and organisers alike.
Osnova
  • The first part will focus on the general introduction of the experiential learning and its principal in the connection with the organisation of intensive experiential language courses. Then we will go together through all the steps that are essential for successful planning of the course. This will be followed by a closer look at a scenario of a real course and we will look at all the individual activities, try some of them and discuss the reason for choosing each of them, as well as the reasons for placing them in the given order. In the end, there will be enough space left for questions and discussion. In the second part, participants will present their own weekend courses prepared in small groups. Every team will receive feedback on their work from the other participants and also from the teacher. Again, there will be time to ask questions and to discuss the problems we may encounter.
Literatura
    doporučená literatura
  • PELÁNEK, Radek. Příručka instruktora zážitkových akcí. Vydání 1. Praha: Portál, 2008, 205 stran. ISBN 9788073673536. info
  • Zlatý fond her : hry a programy připravené pro kurzy Prázdninové školy Lipnice. Edited by Ivo Jirásek. Vydání druhé. Praha: Portál, 2008, 155 stran. ISBN 9788073675066. info
  • Fond her : 52 nejlepších her z akcí a kurzů. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2007, v, 211. ISBN 9788025116753. info
  • MARTIN, Andy, Daniel FRANC a Daniela SOBKOVÁ ZOUNKOVÁ. Outdoor and experiential learning : an holistic and creative approach to programme design. London: Gower, 2004, xv, 198. ISBN 056608628X. info
Výukové metody
Presentation, discussion, preparation and presentation of an intensive experiential language course, reading, active participation in activities
Metody hodnocení
attendance assignments presentation of an intensive experiential language course in the second block course
Informace učitele
More information about a typical course (that will be introduced) can be found here: http://brona.cz/intenzivni-zazitkove-kurzy/
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět bude realizován, pokud se přihlásí alespoň 15 studentů.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2018, podzim 2019.