AJc101 Fonetika a fonologie A

Pedagogická fakulta
podzim 2017
Rozsah
0/0/2. 24 hodin. 4 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Mgr. Gabriela Oaklandová (přednášející)
PhDr. Tamara Váňová (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
AJc101/01: Pá 22. 9. 13:00–14:40 učebna 64, Pá 29. 9. 13:00–14:40 učebna 64, Pá 6. 10. 13:00–14:40 učebna 64, Pá 13. 10. 13:00–14:40 učebna 64, Pá 20. 10. 13:00–14:40 učebna 64, Pá 27. 10. 13:00–14:40 učebna 64, Pá 3. 11. 13:00–14:40 učebna 64, Pá 10. 11. 13:00–14:40 učebna 64, Pá 24. 11. 13:00–14:40 učebna 64, Pá 1. 12. 13:00–14:40 učebna 64, Pá 8. 12. 13:00–14:40 učebna 64, Pá 15. 12. 13:00–14:40 učebna 64, G. Oaklandová
Předpoklady
-
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Students will be able to transcribe basic words and phrases, to read transcription and to pronounce sounds in native-like way. Students are also trained to transcribe heard and seen text, and to enhance their ability to transfer our classroom materials to the primary school environment. Learning how "to practise self-study" is a crucial part of this course. Throughout the semester students are encouraged to link theory in the classroom to practice at schools via practical tasks.
Výstupy z učení
Students will be able to transcribe basic words and phrases, to read transcription and to pronounce sounds in native-like way. Students are also trained to transcribe heard and seen text, and to enhance their ability to transfer our classroom materials to the primary school environment. Learning how "to practise self-study" is a crucial part of this course. Throughout the semester students are encouraged to link theory in the classroom to practice at schools via practical tasks.
Osnova
  • Topics: 1. Phonemic chart 2. Vowels 3. Diphthongs 4. Consonants 5. Word stress 6. Linking 7. Poems and how to prepare reading these 8. Jazz Chants and how to create them 9. Children´s books and how to prepare reading these 10. How to transfer our classroom materials to the primary school environment
Výukové metody
Pairwork and group work, homestudy, drills, individual projects, one-to-one consultations, observations.
Metody hodnocení
Requirements: Oral and written credit test (70% pass mark). Active participation includes: 3 one-to-one consultations; homework throughout the semester; reading - a children´s book.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
http://moodlinka.ics.muni.cz/course/view.php?id=2300#section-0
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2018, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023.